استاندار اصفهان و سفیرکرواسی در ایران بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی در اصفهان تاکید کردند.
کد خبر: ۷۵۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ 13 June 2019

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دراگا اشتانبوک، بابیان اینکه دو کشور ایران و کرواسی دارای شباهتهای فرهنگی زیادی هستند اظهار داشت: بسیار خوشحالم که به عنوان سفیر کرواسی در ایران مشغول به فعالیت هستم و تمام تلاشم را برای گسترش روابط بویژه روابط فرهنگی انجام می دهم.
وی با ابراز تاسف از تحریم های آمریکا بر ضد ایران افزود: فشار این تحریم ها بیشتر بر دوش مردم است و مسئولان و مردم کرواسی مخالف این گونه سیاستها هستند.
سفیر کرواسی با اشاره به ظرفیتهای این کشور در بخش های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی گفتسالانه ۱۶ میلیون گردشگر از این کشور بازدید می کنند که با توسعه روابطبین دو کشورمی توان از این ظرفیتها به خوبی استفاده کرد.
وی نداشتن آلودگی و آلایندگی در این کشور را مهمترین علت جذب توریست در این کشور برشمرد و افزود: رسانه های خارجی تاکید بسیاری بر ایران هراسی دارند اما تا زمانی که به کشور شما سفر نکنند نمی توانند بفهمند که ایران کشوری آرام و امن برای حضور همگان است .
استاندار اصفهان هم در این دیدار با اشاره به جاذبه های اصفهان گفت: این جاذبه ها در ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی می تواند باعث گسترش روابط بین دو کشور شود.
دکترعباس رضایی، کرواسی را کشور دوست ایران برشمرد و افزود: نگرش شما به کشور ما،  بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران دارای سابقه تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله هستند که در این سالها از سوی حاکمان ظالم بسیار ستم دیده اند یادآورشد: یکی از ستم ها را پایبند نبودن به تعهدات بین المللی از جانب کشورهای مدعی حمایت حقوق بشر بر شمرد و گفت این درحالی است که ایران طبق گزارشات مسولان آژانس به تمام تعهدات خود پایبند بوده است
استاندار اصفهان بابیان اینکه تاکنون اقدامات عملی و اجرایی از سوی اتحادیه اروپا انجام نشده است گفت: انتظار مردم ایران این است که کشورهای دوست مانند کرواسی گامهای مهمتری در راستای حمایت از برجام بردارند.
رضایی با اعلام آمادگی اصفهان برای برگزاری هفته فرهنگی در کرواسی گفت : اصفهان دارای ظرفیتهای گردشگری زیادی است که می تواند برای مردم کرواسی جالب باشد.
استاندار اصفهان با اشاره به آمادگی برای توسعه مبادلات علمی و اقتصادی بین کرواسی و اصفهان خاطرنشان کرد: با گسترش تورهای گردشگری می توان شرایط توسعه روابط دو کشور را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار