معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باتوجه به توان هنری و گستردگی رشته های هنری ایران انتظار می رود مجلس شورای اسلامی بار دیگر قانون تخصیص نیم درصدی بودجه دستگاه ها برای خرید آثار هنری را تصویب کند.
کد خبر: ۷۵۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ 14 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، محمدمجتبی حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: ­سالهای گذشته قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که نیم درصد از بودجه دستگاه ها با اختیار بالاترین مقام برای خرید آثار هنری هنرمندان کشورمان تخصیص یابد و دستگاه ها می توانستند از محل درآمدهاشان برای آراستن ساختمان دستگاه خود این اقدام را انجام دهند اما متاسفانه این قانون دیگر تمدید نشد.

وی در جریان بازدید از نمایشگاه خانه خوبان در پردیس گالری ملت گفت: 127 اثر از 87 هنرمند نامدار و بلند آوازه هنرهای تجسمی ایران در این نمایشگاه در معرض تماشای علاقمندان قرار گرفته تا بهترین مخاطبان خودش را پیدا کند. 
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: آثار در گونه های مختلف هنری و در رشته های مختلف است از آثار هنرمندان نوگرا تا هنرهای اصیل و قدیم ایرانی و نام های بلند و آشنا آثارشان عرضه شده است.
حسینی با تاکید بر اینکه نمایشگاه خانه خوبان که به نیت تجهیز مدارس مناطق سیل زده تشکیل شده نمونه ای از خیر خواهی و همراهی هنرمندان با مردم است گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی با این هنرمندان بزرگ و آثار ناب نشان دهنده این است که خانواده بزرگ هنرمندان ایران یکی از حساس ترین خانواده هایی هستند که در این سرزمین حضور تاریخی شان گواه بر این است که همیشه در مواقع ضروری پیشگام کمک و خدمت به همنوعانشان بودند. 
این نمایشگاه به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجمع نوسازی مدارس و خانه سینما تشکیل شده و تا پایان خرداد 98 به مدت یک هفته در پردیس گالری ملت دایر است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار