مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: مردم مايعات بيشتري به ويژه آب بنوشند، زيرا نه تنها باعث شست و شوي دستگاه گوارش مي‌شود، بلكه عطش و خشكي دهان ناشي از آلودگي هوا را از بين مي برد. از طرفي با نوشيدن آب و فعاليت دستگاه گوارش، بخشي از آلودگي هاي وارد شده به بدن توسط ادرار دفع مي شود.
کد خبر: ۷۵۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 15 June 2019
به گزارش تابناک،حسین صفاری با بیان اینکه هواشناسی باید پاسخگوی عدم اطلاع رسانی به موقع در خصوص بروز گرد و غبار باشد، اظهار کرد: متاسفانه هواشناسی از قبل اطلاعیه‌ای در این مورد صادر نکرد و در تماسی که امروز صبح با اداره کل هواشناسی داشتیم، اعلام کردند که پیش بینی انجام نشده است.
 
وی تصریح کرد: بر طبق قوانین و ضوابط، اداره کل هواشناسی باید بروز این قبیل رویدادها را پیش‌بینی و دو روز قبل اطلاع رسانی کند تا  تمهیدات و اطلاع‌رسانی لازم انجام و در صورت نیاز جلسه ستاد بحران تشکیل شود که متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی اولیه از سوی هواشناسی، این اقدامات انجام نگرفت.
 
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان، خاطرنشان کرد: صبح امروز پس از اطلاع از این رویداد، اطلاع رسانی در خصوص رعایت نکات بهداشتی از سوی مرکز بهداشت استان انجام شد و ستاد بحران را در جریان گذاشتیم. 
 
وی با بیان اینکه روند آلودگی گرد و غبار نهایتا تا پایان امروز ادامه دارد، اظهار کرد: شهرستان‌های شرق اصفهان مانند نایین، اردستان و نطنز بیشتر درگیر آلودگی هستند.
 
صفاری از شهروندان خواست به توصيه‌هاي ترافيكي و بهداشتي توجه كنند تا سلامتي خود و ديگران را به خطر نيندازند و از انجام هر گونه فعالیتی که منجر به تشدید آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.
 
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان از شهروندان خواست از ورود غیرضروری به معابر شهر، انجام فعالیت های فیزیکی، ورزش و پیاده روی در این شرایط آب و هوایی خودداری کنند.  افراد مبتلا به سرماخوردگی و بیماران تنفسی در زمره افراد آسیب پذیر جدی هستند و توصیه می شود امروز حتی المقدور در خانه بمانند. 
 
وی تصریح کرد: در این شرایط، مردم مايعات بيشتري به ويژه آب بنوشند، زيرا نه تنها باعث شست و شوي دستگاه گوارش مي‌شود، بلكه عطش و خشكي دهان ناشي از آلودگي هوا را از بين مي برد. از طرفي با نوشيدن آب و فعاليت دستگاه گوارش، بخشي از آلودگي هاي وارد شده به بدن توسط ادرار دفع مي شود. 
 
صفاری افزود: در روزهاي آلوده از ميوه ها و سبزي هاي تازه بيشتر استفاده شود، زيرا آنتي اكسيدان هاي (تركيبات ضد سرطان) موجود در ميوه ها و سبزيجات نقش حياتي در سلامت ريه ها دارند. 
 
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان، خاطرنشان کرد: به افرادي كه در محيط بيرون تردد مي كنند، توصيه مي شود قبل از خورن غذا، دهان خود را شست و شو داده و پس از مراجعت به خانه دوش بگيرند. 
 
صفاری به بيماران قلبي و ريوي و مبتلايان به آسم توصيه  کرد كه در فضاهاي باز فعاليت نكنند و تا حد امكان از حضور در سطح شهر خودداري كرده و در منزل استراحت كنند. 
 
وی درخصوص استفاده از ماسك به عنوان يكي از راهكارهاي حفاظت از خود در برابر آلودگي هوا است، تصریح کرد: در استفاده از ماسك ها هم بايد نكاتي را رعايت كرد. ماسك‌هاي كاغذي به لحاظ اينكه آلاينده ها را از خود عبور مي دهند به هيچ وجه توصيه نمي شوند و بهتر است از ماسك هاي موسوم به p1 و p2  و ماسک های سوپاپ دار و فيلتردار و ماسكي كه دهان و بيني را به طور كامل پوشش مي دهد، استفاده شود. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار