با محوریت بیش از 20 رشته
رییس هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان از برگزاری چهارمین جشنواره فرهنگی ورزشی زاینده رود، پنجشنبه و جمعه هفته جاری در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 15 June 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان، حمیدرضا غزنوی با اشاره به اینکه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی هدف اصلی چهارمین جشنواره است، افزود: این رویداد ورزشی روزهای 30 و 31 خرداد و با شعار "طبیعت شاداب، ورزش مهیج، شهروند با نشاط" در بوستان پردیس هنر واقع در آبشار سوم محل شهربازی سابق برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هر 20 کمیته فعال تحت پوشش هیات در این جشنواره شرکت خواهند کرد و برگزاري چنين جشنواره هايي شور و نشاط اجتماعي، همگاني شدن و آشنايي مردم با رشته هاي جديد را بدنبال دارد.

رییس هیات انجمنهای ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسابقات چند جانبه بیسبال با حضور تیم هایی از دیگر استان ها، رقابت های کشوری و اجرای نمایشی دارت، مسابقه استانی و شهروندی اسپوکس، سافتبال، رزم سلطان، جهت یابی، کیک بوکسینگ واکو، ساواته، سپک تاکرا، طناب کشی، فوتبال رومیز از جمله برنامه های این هیات در روز جشنواره خواهد بود.

وی افزود: اجرای نمایشی پاراموتور، او اسپرت، پاراگلایدر، بالن، اسکی روی آب، جت اسکی، موج سواری و  پدل برد، پرواز هواپیما، بالگرد و مولتی موتورهای رادیو کنترل،مسابقه بالگرد خانگی و اجرای رقابت های شهروندی بانجی جامپینگ و ورزش های الکترونیک و همچنین بازی رایانه ای فیفا 2019 با مشارکت موسسه جام دیجیتال دیگر بخش های این جشنواره را تشکیل می دهد. 

رییس هیات اظهار داشت: در این جشنواره علاوه بر برگزاری مسابقات استانی، رقابتهای منطقه ای و کشوری نیز برگزار می شود ضمن اینکه مهترین مولفه در برپایی این جشنواره برگزاری مسابقات شهروندی با هدف معرفی و شناساندن رشته های تحت پوشش در راستای توسعه و تعمیم ورزش همگانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: همایش و مسابقه هواپیما، هواپیماهای رادیو کنترل، بالگرد و مولتی روتورهای رادیو کنترل، صبح جمعه در باند شیدان واقع در جاده قلعه شور و عصر پنجشنبه و جمعه در محل برگزاری جشنواره برپا خواهد بود و خانواده ها با فرزندان خود می توانند در این برنامه مهیج شرکت کنند، همچنین برگزاری مسابقات چند جانبه سافتبال با حضور تیم های خارجی در روزهای آینده جزو برنامه های آتی جشنواره قرار گرفته است.

غزنوی ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره برای کمیته های تحت پوشش غرفه های مجزا جانمایی شده و هر کمیته در محل های مورد نظر ضمن به نمایش درآوردن تجهیزات و ادوات رشته مذکور مسابقات شهروندی را برای مخاطبان و علاقه مندان اجرا خواهند کرد.
به گفته وی برخی از رشته های زیرمجموعه هیات های دیگر  مانند پارکور که از جذابیت و محبوبیت بالایی برخوردار است نیز در جشنواره برنامه خواهند داشت.

وی با اشاره به حمايت استانداری، فدراسیون انجمن های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری، شهرداری منطقه 6، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، براي برگزاري اين رويداد گفت: غير از كميته هاي ورزشي اين هيات، تمام هيات هاي شهرستاني نيز بطور مستقيم و غيرمستقيم در برگزاري اين جشنواره سهيم هستند. 

رییس هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان خاطرنشان كرد: اگرچه رشته هاي زیر مجموعه هیات متعدد  و  متنوع است، اما بسياري از آنها را مي توان در اماكن مختلف و با صرف كمترين هزينه انجام داد. 

به گفته غزنوي، برگزاري جشنواره هاي ورزشي به همگاني شدن ورزش در بين شهروندان به مثابه نياز اصلي زندگي كنوني كمك مي كند. 
وي يادآور شد: تغيير سبك زندگي تا حدي خانواده ها بويژه جوانان را از ورزش دور كرده است، بنابراين بايد با روش هاي جايگزين و ترغيب كننده مانند جشنواره ها گرايش مردم به ورزش را افزود.

او همچنين استعداديابي را مهم دانست و تصريح كرد: استعداد بسياري از چهره هاي ورزشي در شرايطي خاص ديده شده و زمينه حضور آنان در ورزش حرفه اي را فراهم كرده است، بنابراين بايد در دل جشنواره ها، استعدادها را شناخت و در جهت تقويت آن گام برداشت.

رییس هیات انجمن های ورزشی اضافه کرد: امیدواریم با مساعدت مسوولان، وضعیت جریان زاینده رود به گونه ای باشد که بتوان رشته های آبی را در روزهای جشنواره به خوبی برگزار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار