مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان (منطقه ۱۰ کشور) گفت: بیش از چهار هزار و ۷۵۰ تن گندم به ارزش هشت میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال در ۲۰ روز گذشته از کشاورزان استان اصفهان به صورت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر: ۷۵۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 15 June 2019

به گزارش تابناک، به گفته رضا نیک نداف بر اساس پیش بینی‌های کارشناسی امسال افزون بر ۳۱۰ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود که ۲۰۰ هزار تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد.
او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ درصد مبلغ خرید گندم از کشاورزان مناطق گرم استان از جمله کاشان و اردستان پرداخت شده و ماه آینده خرید گندم از مناطق شرقی اصفهان هم آغاز می‌شودگفت:در سال زراعی ۹۸-۹۷ قیمت خرید تضمینی یک کیلوگرم گندم ۱۷ هزار ریال است، این در حالی است که میزان تولید امسال محصول گندم این استان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش‌یافته است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان (منطقه ۱۰ کشور) اظهار داشت: برداشت گندم در اصفهان با توجه به تنوع اقلیم در استان از آغاز خرداد تا اوایل تیر ماه ادامه می‌یابد و مطالبه گندم کاران در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت محدودیتی در خرید این محصول راهبردی ندارد تصریح کرد: برداشت و خرید گندم از مزارع شهرستان‌های شرق استان اصفهان در روزهای آینده آغاز می‌شود.
نیک نداف اضافه کرد: کشاورزان در فروش محصول به دولت اقدام کنند و به هیچ روی این محصول راهبردی را با وعده قیمت چند برابری به افراد سودجو نفروشند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اصفهان ، گندم ، کشاورزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار