کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به لزوم ورود مستقیم استاندار به فوتبال گیلان گفت: دخالت‌های سیاسی در سالیان اخیر بزرگ‌ترین مشکل باشگاه ملوان بوده و این تیم پس از جدایی از منطقه آزاد دچار مشکلات عدیده اقتصادی شده است.
کد خبر: ۷۵۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 15 June 2019

 پورنعمت: دخالت‌های سیاسی بزرگ‌ترین مشکل ملوان انزلی است

 

تابناک / اردشیر پورنعمت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به لزوم ورود مستقیم استاندار گیلان به عرصه ورزش اظهار کرد: استاندار گیلان به‌عنوان نفر نخست اجرایی استان نیاز است به مسائل اقتصادی فوتبال و باشگاه‌های فوتبال ورود کند، یکی از مهم‌ترین چالش‌های خرید باشگاه‌های فوتبالی، ایجاد انگیزه و مشوق‌های اقتصادی است.

لزوم ورود مستقیم استاندار گیلان به فوتبال گیلان

وی با بیان اینکه گروه اقتصادی هزینه می‌کند تا فایده‌ای نصیبش شود، گفت: استاندار گیلان با تشکیل کارگروه‌های ویژه اقتصادی باعث ایجاد انگیزه برای خریداران و متقاضیان ورود به عرصه ورزش و به‌ویژه فوتبال می‌شود.

کارشناس فوتبال کشورمان با تأکید بر روند نزولی فوتبال گیلان در 10 سال اخیر، افزود: مشکلات فوتبال گیلان در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود، بعد نخست به مدیریت ارتباط پیدا می‌کند، ورود مدیران غیربومی باعث جدایی مدیران صالح و کاربلد بومی از فوتبال گیلان شده است، مدیران غیربومی به فرهنگمان آشنایی نداشته و با رفتارها و تصمیمات نادرست باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و سقوط فوتبال شده‌اند.

پورنعمت مشکلات فنی و اقتصادی را از دیگران مشکلات فوتبال بیمار گیلان دانست و افزود: در بعد فنی از استان‌های دیگر عقب‌افتاده و می‌بینیم که لیگ نوزدهم از گیلان تیمی در لیگ برتر فوتبال حضور نخواهد داشت، در تیم سازی مشکلات عدیده‌ای داشته‌ایم، مربیان کاربلد از ساخت تیم‌های خوب ناتوان بوده و بر مشکلات فنی فوتبال افزودند.

مدیریت مهم‌ترین بعد مشکل فوتبال گیلان

وی با بیان اینکه بعد مدیریتی در باشگاه‌ها اولویت مشکلات فوتبال گیلان است، خاطرنشان کرد: ازنظر اقتصادی از سایر استان‌ها عقب‌افتاده‌ایم،این مشکلات اقتصادی جدا از مشکلات اقتصادی استان نیست، استانی مانند اصفهان می‌تواند از منابع خود استفاده کند ولی گیلان نمی‌تواند.

مدرس رسمی ای اف سی با تأکید بر اینکه مشکلات فوتبال گیلان مانند یک پازل قطعاتی مختلف دارد، بیان کرد: این مشکلات در 10 سال اخیر خود را نمایان کرده است، ستون‌های تیم‌های ملی از جام جهانی آرژانتین تاکنون از بازیکنان گیلانی بوده است ولی وضعیتمان این‌گونه بغرنج است.

پورنعمت با بیان اینکه مشکلات ملوان به دلیل جدایی از منطقه آزاد بوده است، گفت: عده‌ای به منطقه آزاد نامه‌ای ارسال کردند که اسپانسر داریم و به پول منطقه آزاد نیازی نداریم، در داخل منطقه آزاد قرار نبود دولت پولی بدهد، راهکار اندیشیده شده و شرکتی در منطقه آزاد تأسیس‌شده بود که بتواند به ملوان پول تزریق کند.

وی با اذعان به مشکلات عدیده مالی ملوان در 8 سال اخیر تصریح کرد: پس از جدایی ملوان از منطقه آزاد، مالک خصوصی به این تیم آمد و بیش از 8 سال است باشگاه ملوان با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

دخالت‌های سیاسی بزرگ‌ترین مشکل ملوان

پیشکسوت باشگاه ملوان انزلی با بیان اینکه دخالت‌های سیاسی بزرگ‌ترین مشکل ملوان است، گفت: نیروهای سیاسی اجازه کار به نیروهای مخلص و فوتبالی را نمی‌دهند و فرهنگ فوتبالی در انزلی عوض‌شده است، وقتی به‌عنوان یک مسؤول وارد فوتبال می‌شوید باید هوای یک عده را داشته باشید چون به فلانی و بساری وصل بوده و به شما دستور می‌دهند، یکی از دلایل جدایی بنده از ملوان همین بوده است.

پورنعمت با اذعان به مشکلات عدیده دخالت سیاسیون در فوتبال گفت: وقتی نیروهای سیاسی را وارد می‌کنند، به‌جای کمک در فوتبال دخالت می‌کنند، این دخالت مشکلاتی را به وجود می‌آورد، باید آدم‌های اهل‌فن تصمیم گرفته و فوتبالی تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه فوتبال گیلان از زمین مناسب بی‌بهره است، تصریح کرد: نبود زیرساخت از دیگر مشکلات فوتبال گیلان است، بزرگ‌ترین بعد باشگاه ملوان و فوتبال گیلان سازندگی بوده است، این سازندگی‌ها در زمین فوتبال رقم می‌خورده و چند صباحی است که زمین فوتبال مناسب نداریم، در انزلی استادیوم نداریم و سکوهای ورزشگاه تختی انزلی مدت‌ها است تخریب‌شده و در حال بازسازی است.

عدم مطالبه‌گری صحیح هواداران فوتبال در گیلان

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به عدم مطالبه‌گری صحیح هواداران فوتبال در گیلان گفت: مشکل هواداران فوتبالمان به‌ویژه هواداران تیم فوتبال ملوان این است که در پیگیری مطالبات خود جدی نیستند، انزلی پیشانی اقتصاد گیلان است و می‌تواند به‌راحتی چند استان را ازنظر اقتصادی بچرخاند ولی این بودجه در فوتبال که دل‌خوشی مردم است، هزینه نمی‌شود.

پورنعمت عدم همکاری و همدلی مسؤولین شهری را یکی دیگر از دلایل ناکامی ملوان دانست و گفت: هیچ‌گونه همکاری و هماهنگی بین مسؤولین شهر انزلی وجود ندارد، به خاطر مردم اختلافات را کنار نمی‌گذارند تا راهکار مشترکی پیداکرده و فوتبال را سروسامان دهند، دعواها در سطوح پایین بوده و اندیشه بزرگی ندارند، به همین دلیل نهادهایی نظیر شهرداری به فوتبال به‌ویژه ملوان کمک نمی‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار