کد خبر: ۷۵۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 15 June 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارسدر پی درج خبری در خصوص عدم رعایت بهداشت در قصابی‌های تنگاری، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در جوابیه‌ای از پیگیری مشکلات مربوط به قصابی‌های غیرمجاز تنگاری توسط علوم پزشکی خبر می‌دهد.
در این جوابیه آمده است : طبق قانون رسیدگی به موضوع کشتار غیربهداشتی در حیطه وظایف دامپزشکی است لذا موضوع با دو محور کشتار غیرمجاز و قصابی‌های فعال در ان منطقه قابل برسی است بر همین اساس نظارت بر قصابی‌ها از قبیل مکان کسب بهداشتی بهداشت فردی و تجهیزات لازم در دستور کار بهداشت محیط قرار دارد و نظارت بر این موارد به صورت کار روتین صورت می‌گیرد اما کشتار خارج از کشتارگاه علی‌رغم این که در محوریت کار دامپزشکی است در شورای سلامت در سال 94 پیگیری شد.
بر این اساس کمیته مشترک دستگاه قضایی و انتظامی و دامپزشکی و بهداشت جهت ساماندهی موضوع برنامه‌هایی از قبیل جلسات با قصابان مردم منطقه، پیشنهادات از قبیل کشتار کشتارگاه و حمل با هزینه کم توسط مراجع دولتی تشکیل شد.
ولی به به جهت عدم رفع مشکل بازدیدهای مشترک با دستور قضایی صدور اخطاری، پلمپ و صدور احکام قضایی برای این متخلفین صادر شد همچنین این موضوع بارها به درگیری مستقیم متصدیان با بازرسان و حتی مراجع انتظامی و سیاسی منجر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار