معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: احزاب سیاسی در استان مرکزی باید ساماندهی و شناسنامه‌دار و دارای مجوز قانونی باشند.  
کد خبر: ۷۵۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ 15 June 2019
احزاب استان مرکزی ساماندهی می‌شوند/کاهش فساد با نظارت عالیه احزاب سیاسی 
بهروز اکرمی در اولین جلسه شورای اجرایی خانه احزاب استان مرکزی با بیان اینکه مقدمه جمهوری در هر کشوری فعالیت احزاب است، اظهار کرد: جمهوریت بدون احزاب معنا پیدا نمی‌کند و یقینا احزاب می‌توانند به جمهوریت شکل دهند.
وی با تاکید بر اینکه احزاب در ایران یک مسئله تفننی نیستند بلکه یک ضرورت محض به شمار می‌روند، گفت: برای اینکه بتوان جمهوریت و انتخابات خود را در یک چارچوب مشخص داشته باشیم، نیازمند احزاب هستیم. کشور نیازمند انجام کار سیاسی شناسنامه‌دار است و باید هر چه سریعتر احزاب کشور و استان‌ها سامان پیدا کنند.
اکرمی تصریح کرد: خانه احزاب به شکل‌گیری احزاب سیاسی در کشور و استان کمک می‌کند. فعالیت حزب و نهاد‌های مدنی در کشور جدید و نوپاست. ما به عنوان مسئولان سیاسی باید به این دو نهاد و مجموعه کمک کنیم، افراد با استفاده از توان خود به لحاظ زمانی، مالی و ... داوطلبانه فعالیت می‌کند، دولت به احزاب هیچ کمک مالی ندارد و افراد درآمدی کسب نمی‌کنند، اما صرفا برای دیدگاه و عقیده خود فعالیت دارند و باید حامی آنان بود.
وی با بیان اینکه حمایت از خانه احزاب وظیفه قانونی ماست و باید تلاش کنیم گفت‌وگوی سیاسی شناسنامه‌دار در جامعه ساری و جاری باشد، افزود: احزاب سیاسی در استان مرکزی باید ساماندهی و شناسنامه‌دار و دارای مجوز قانونی باشند، البته مسلما همه مسیر را نمی‌توان یک شبه پیش برد، مرحله به مرحله پیش می‌رویم تا احزاب دچار چالش نشوند، اما همه احزاب باید در اداره کل سیاسی استان دارای پرونده و شناسنامه باشند و به سمت خانه احزاب گرایش یابند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه خانه احزاب نیز در ساماندهی و شناسایی احزاب نیز نقش دارد، بیان کرد: کار صنفی و اجرایی احزاب به عهده خانه احزاب است و احزاب بهتر می‌توانند در انتخابات و جمهوریت نقش داشته باشند به همین دلیل از تشکیل و فعالیت خانه احزاب استان مرکزی حمایت می‌کنیم و امید است خانه به مکان و فضایی پر رونق برای اندیشه‌های سیاسی مختلف تبدیل شود.
وی گفت: سال ۹۸ سال انتخابات است و یکی از اهرم‌هایی که می‌تواند به پر شور شدن انتخابات کمک کند، خانه احزاب است. ایرادی ندارد که احزاب از مسئولان دعوت کند و مطالبات خود را مطرح کند و این امر، مطالبه‌گری مردمی را در یک ساختار مشخص و رسمی را رقم می‌زند.
اکرمی با بیان اینکه خانه احزاب و فعالیت احزاب می‌تواند به رونق اداره بهتر جامعه کمک کند، اضافه کرد: احزاب سیاسی به نمایندگی از مردم می‌توانند نظارت عالیه بر مسئولان داشته باشند و هر چه این نظارت ساختارمند و هوشمندانه باشد، کشور و استان را بهتر اداره خواهیم کرد. اگر احزاب سیاسی نقش خود را به درستی ایفا کنند فساد در جامعه کمتر خواهد شد و قطعا از ایده‌های احزاب جهت اداره بهتر امور استقبال می‌کنیم و حتی می‌توان از حضور نماینده احزاب در کارگروه‌های مختلف استان استفاده کرد.
معاون استاندار تاکید کرد: خانه احزاب باید امسال فعال‌تر و پرشورتر باشد، متاسفانه در جامعه نگاه‌هایی به کار تشکیلاتی و حزبی وجود دارد، این نگاه را می‌توان با استفاده از ظرفیت خانه احزاب اصلاح کرد و با جذب جوانان به خانه احزاب و آشنایی این قشر با حزب و کار حزبی می‌توان از این ظرفیت نهایت بهره را برد و جنب و جوش سیاسی را رقم زد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار