در آستانه روز جهانی مبارزه با بیابان زایی مطرح شد:
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهمترین موضوعی که خطر بیابان زایی را در اصفهان افزایش می دهد خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی است که به شدت موجب افزایش ریزگردها می شود.
کد خبر: ۷۵۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 16 June 2019
به گزارش تابناک، فتح الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی در مورد تشکیل جهاد کشاورزی اظهار کرد: بی شک جهاد سازندگی منشأ خدمات بی نظیری در روستاها شد و این تغییر در چهره روستاها ناشی از خدمات جهاد سازندگی است که در ابتدای انقلاب بدون چشم داشت به مردم ارائه شد.
 
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکهادغام وزارت جهادسازندگی و وزارت کشاورزی روحیه جهادی و تخصص وزارت کشاورزی را در کنار هم قرار داد بیان داشت:امروز در بخش کشاورزی موجب پیشرفت شده و یک سرمایه برای کشور محسوب می شود.
 
وی با اشاره به روز جهانی بیابان زدایی، تاکید کرد: بیابان به دلیل نبود مدیریت و بی توجهی به محیط زیست یکی از خطراتی است که جوامع مختلف را تهدید می کند. در بسیاری از استان های کویری کشور شاهد هستیم که بسیاری از روستاها بر اثر بیابان زایی تخلیه شدند و مردم تسلیم قهر طبیعت شدند. 
 
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از جمله شهرهایی که به شدت در خطر قرار دارد اصفهان است و ایستگاه تثبیت شن روان به سمت شرق اصفهان و در ۲۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد که خودش یک زنگ خطر محسوب می شود، گفت: سال گذشته در کل کشور با پدیده ریزگردها و گرد و خاک مواجه بودیم و اصفهان هم از این بلایای طبیعی به دور نبود. در مطالعه اولیه در خصوص ترکیب آلاینده‌های شهر اصفهان یکی از موارد وجود ریزگرد در هوای اصفهان بود که در مواقعی از سال بسیار بالاتر از حد استاندارد عنوان شد که همه این موارد به دلیل بی توجهی به محیط زیست است. 
 
معین ادامه داد: مهمترین موضوعی که خطر بیابان زایی را در اصفهان افزایش می دهد خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی است که به شدت موجب افزایش ریزگردها می شود.  تحویل حق آبه گاوخونی، تحویل حق آبه مردم اصفهان است. از سوی دیگر به دلیل اینکه پساب شهر طی سال های مختلف در زاینده رود جاری بوده رسوبات شرق اصفهان می تواند خطرآفرین باشد و امیدوارم این مسئله مورد توجه برنامه ریزان کشوری قرار گیرد.
 
وی اظهار کرد: دو طرح آبرسانی به دشت مهیار و مرغ و برخوار برای ایجاد کمربند سبز اصفهان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه با خشکی زاینده رود این طرح متوقف شده است، اصفهان امروز علاوه بر شرق از شمال و جنوب نیز تهدید می شود.
 
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مردم اصفهان برای زاینده رود حق خود را می خواهند و چیزی بیش از این نمی خواهند، باید این حق و توقع، جدی گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار