چرخه اقتصادي اصفهان و تنها راه درآمدزايي استان و مسير پيشرفت و رونق كسب و كار در اصفهان و پايه گردش گردشگري و هتل داري و صنعت و راه كاهش افسردگي اصفهان تا 30 خرداد بسته ميشود .
کد خبر: ۷۵۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 16 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناك ، باز بودن زاينده رود حتي  در يك دوره كوتاه يك ماه تا سه ماه به خوبي نشان داد كه تنها راه خروج  اصفهان از ركود بازگشايي زاينده رود است.
سالهاي سال است كه اصفهان با بسته بودن زاينده رود در ركود كامل اقتصادي رفته است كه تنها به اين خسران منتهي نمي شود و افزايش بار آلودگي هوا و خاك و ايجاد بحران معيشتي براي مردم اصفهان با ايجاد بحران آب در سطح استان اصفهان از يك سو و از سوي ديگر با خشك شدن ز اينده رود و بلند شدن گرد و غبار هاي سمي آلوده به فلزات سنگين كه سبب افزايش بار انواع بيماريهاي غير واگير از جمله سرطان و بيماريهاي تنفسي و خلقي در بين جمعيت مردم اصفهان شده از سوي ديگر نشان از ضرورت بازگشايي دائم زاينده رود مي دهد.
در اين مدت بازگشايي زاينده رود به وضوح بر همگان مشخص شد كه با پر آب بودن بستر رودخانه گردشگران داخل و خارجي بسياري وارد شهر اصفهان ميشوند كه با آمدن هر گردشگر به اصفهاني كه سالهاي سال در ركود سنگيني به سر مي برد باعث ايجاد 9 شغل براي شهروندان اصفهاني مي شود.
با ورود هر گردشگر به اصفهان ضمن اينكه شاهد رونق صنعت غذا، هتل داري و رستوران داري، صنف پوشاك، رانندگان شهري، كمپ هاي گردشگري و مشاغل رفاهي و تفريحي و صنعتي و گردشگري و تمامي ارگان هاي دولتي و خصوص مي شود .
باعث رونق و ترقي شهر اصفهان و معرفي اين شهر تاريخي به كل جهان و محل درآمدزايي كلان براي استان و حتي كشور خواهد شد كه با خشك شدن زاينده رود عملا استان اصفهان به خواب مي رود و با يك درآمدزايي جزو امورات شهري را مي گذراند كه اين مسئله به غير از آسيب بز رگ خشكي زاينده رود به سلامتي و شادابي روح و روان مردم اصفهان است.
در همين راستا با سفر وزير نيرو و رياست جمهوري به اصفهان انتظار مي رود بيش از پيش اين خواسته و مطالبه به حقه و جامانده سالهاي سال استان اصفهان از برنامه هاي دولت را در اولويت قرار داده و براي نجات فلات مركزي برنامه عملياتي داشته باشند.
احياي زاينده رود و تالاب گاوخوني كه سالهاي سال است در سهل انگاري مديران و نه تغيير جو به عقب افتاده است لازم براي نجات ايران نگاه قوميتي از اين ميان برداشته و با همراه شدن مسئولان با مردم اصفهان براي زنده كردن زاينده رود گام اساسي برداشته شود.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار