مدیرکل محیط‌زیست گیلان یکی از معضلات استان را موضوع پسماند دانست و گفت: روزانه حدود ۴۵۰ تن پسماند فقط در شرق گیلان تولید می‌شود که نیاز به مدیریت دارد.
کد خبر: ۷۵۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 18 June 2019

تابناک / قربانعلی محمدپور امروز در همایش حفظ حقوق بیت‌المال در سالن حزین دانشگاه آزاد لاهیجان با اشاره به مشکلات محیط‌زیستی استان گیلان اظهار کرد: یکی از معضلات مشهود استان، مسئله پسماند است که روزانه حدود ۴۵۰ تن پسماند فقط در شرق گیلان تولید می‌شود که نیاز به مدیریت دارد.

وی با اظهار تأسف از اینکه بعد از سه دهه به خاطر سوء مدیریت درزمینه پسماند در شرق گیلان هنوز در عمل اتفاق مناسبی رخ نداده، افزود: استان گیلان در راستای سیاست‌های دولت، برنامه‌هایی برای مدیریت پسماند در دستور کار قرار داده که استفاده از تکنولوژی برای حل این مشکل یکی از این راهکارهاست.

مدیرکل محیط‌زیست استان گیلان با اشاره به لزوم به‌کارگیری سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه تکنولوژی مدیریت پسماند گفت: برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری مصوب شده و انجام کامل آن در دستور کار قرارگرفته است.

محمدپور از لزوم بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی برای حل مسئله پسماند و بهره‌مندی از تکنولوژی در مدیریت آن خبر داد و خاطرنشان کرد: دولت  برنامه‌هایی در راستای سیاست‌های کلی محیط‌زیست ابلاغ کرده و برنامه‌های مشخصی در دست اقدام دارد.

وی احیای تالاب استان را یکی از برنامه‌های در دست اقدام دولت در استان گیلان عنوان کرد و افزود: احیای تالاب امیر کلایه با ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی در راستای بهره‌برداری اقتصادی در دستور کار برای اجرا قرار دارد.

مدیرکل محیط‌زیست استان گیلان با اشاره به اینکه برای همه تالاب‌های استان، برنامه‌هایی مشخص‌شده است، بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در استان، تالاب انزلی در بحث پساب‌های صنعتی و شهری در بالادست بوده که نیازمند رفع این موضوع است.

محمد پور با بیان اینکه در غرب گیلان فقط پسماند یک بیمارستان وارد تالاب می‌شود تصریح کرد: در سال‌های گذشته پسماند بیمارستان رشت وارد رودخانه می‌شد که با احداث تصفیه‌خانه از جلوی این کار جلوگیری شد و در حال حاضر به‌جز یک بیمارستان در غرب گیلان همه دارای تصفیه‌خانه هستند.

منبع: فارس
برچسب ها: پسماند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار