وزیر نیرو و انرژی روسیه:
تابناک اصفهان_ وزیر نیرو و انرژی روسیه گفت: روسیه در ساخت نیروگاه اتمی در ایران همکاری خواهد کرد و در عرصه تولیدقطعات راه آهن و اتومبیل سازی مشارکت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۵۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 18 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، الکساندر نواک در‌پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی و تجاری جمهوری ایران و فدراسیون روسیه اظهار داشت: توسعه همکاری چند جانبه ایران و روسیه اهمیت بالایی دارد و همچنین در سطح خاورمیانه برای منافع دو کشور مفید است.
وی با اشاره به اینکه ایران یکی از همسایگان بسیار مهم روسیه است و گسترش روابط با ایران برای روسیه بسیار پر اهمیت است.
وزیر نیرو و انرژی روسیه با اشاره به اینکه خواستار توسعه روابط اقتصادی با ایران بیش از توسعه روابط سیاسی هستیم، ادامه داد: ایران یک منطقه سیاسی و تجاری و اقتصادی خوبی هست که هم اکنون روابط اقتصادی روسیه و ایران در سطح بالایی قرار دارد.
الکساندر نواک با اشاره به مذاکرات رهبران دو کشور ، گفت: بدنبال گسترش روابط بین دو کشور در عرصه انرژی و حمل و نقل هستیم
و امیدواریم همکاری های تجاری و بازرگانی بین دو کشور بالاتر از سطح سیاسی قرار گیرد.
وی از اعلام آمادگی روسیه در بحث نیروگاه اتمی، حمل و نقل و صنایع و مسائل هوا و فضا خبر داد و تصریح کرد: همچنین در عرصه کشاورزی و زمینه های صنعتی و توسعه همکاری های بین المللی و بالا بردن حجم‌مبادلات از ۷۰۰ میلیون دلار و رشد ۷.۱۴ درصد را داشتیم .
وی با اظهار اینکه در حوزه ساخت خودرو و قطعات راه آهن شرکت های مشترکی دایر خواهد شد، ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی یکی دیگر از توافقات بین دو کشور است.
وی از گسترش روابط پولی و توافقات بانکی بین دو کشور خبر داد و گفت: مبادلات مالی بین دو کشور حدود یک سوم رشد یافته است.

ع.ق

برچسب ها: اصفهان ، ایران ، روسیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار