طرح ثبت بازارهای صنایع دستی ایران در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و این طرح در مرحله نخست در باره بازارهای سعدالسلطنه قزوین و نقش جهان اصفهان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 18 June 2019

به گزارش تابناک، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در اجلاس هم اندیشی رئیسیان کمیسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلانشهرهای مراکز استان‌ها در اصفهان گفت: باید میراث جهانی خود را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم و از نظر تبلیغی هم در فضای مجازی فعال باشیم.
پویا محمودیان افزود: باید سهم خود را در بازار گردشگری جهان و مدت حضور گردشگران در شهرهای کشورمان افزایش دهیم.
محمودیان تصریح کرد: باور نسبت به ظرفیت‌های بی انتهای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند ایران را در کانون توجه همه کشورها قرار دهد.
وی اضافه کرد: کشورمان سال گذشته با ثبت جهانی هشت شهر و ۲ روستا در جایگاه اول دنیا قرار گرفت و گردشگران بسیاری به این شهرها و روستاها سفر کردند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد ۳۱ استان در حوزه صنایع دستی تصریح کرد: با ثبت جهانی رشته‌های صنایع دستی شهرها و روستاهای ایران می‌توانیم توجه همه مردم جهان را به خود جلب کنیم.
وی با بیان اینکه فضاهای شهری باید رنگ و لعابش هنری و زیبا به خود بگیرند، خاطرنشان کرد: باید فضاهای گردشگری جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی در شهرها ایجاد شود.
محمودیان با اشاره به اهمیت توجه به برنامه ریزی شهری و مدل‌های همکاری خلاق بین شهرداری‌ها و سازمان میراث فرهنگی گفت: باید با شهرهای خلاق صنایع دستی جهان در ارتباط باشیم و اجلاس شهرهای خلاق صنایع دستی را هرچه زودتر در اصفهان برگزار و شهرهای خلاق صنایع دستی را از این طریق به جهان معرفی کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار