وزیر نیرو : 
وزیر نیرو گفت: لایحه همکاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید به تصویب مجلس برسد و در آینده نزدیک شکل قانونی به خود بگیرد.
کد خبر: ۷۵۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ 18 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، رضا اردکانیان در پانزدهمین اجلاس دائمی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه اظهار داشت: در صورت تصویب این قانون شاهد اثر گذاری زیادی در اقتصاد منطقه ۲۰۰ میلیون نفری خواهد شد.
وی بیان داشت: در این اجلاس ۱۲ سند همکار ی را به امضا رساندیم و تفاهم نامه نیروگاه رامین اهواز منعقد شده است.
وزیر نیرو با اعلام اینکه این همکاری ها را در حوزه الکتریسته، حمل و نقل و پروژه برق سازی گرمسار تعریف شده است که تا دو ماه دیگر با همکاری وزارت راه و شهرسازی عملیاتی میشود، اضافه کرد: تهیه نقشه راه برای اجرای طرح های خط راه آهن سرخس - بندرعباس، چاربهار – زاهدان، خط دوم بافق – توربان و زاهدان – بیرجند و اتصال آن به خط راه آهن بافق – مشهد و بررسی طرحریلی رشت – آستارا انجام شد.
اردکانیان با اشاره به اینکه فعالیت مربوط به شرکت های ایرانی متقاضی آبزیان پرورشی در این اجلاس بررسی و توافق های خوبی برای افزایش این شرکت ها حاصل شد، گفت: ۲ کشور در زمینه همکاری های دارویی از جمله ثبت اقلام داروهای بیماری های نادر ایران در روسیه برای سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱میلادی توافق های خوبی انجام دادند.
وی راه اندازی خط کشتیرانی تفریحی در دریای خزر با همکاری استان های قفقاز شمالی را یکی دیگر توافق های این اجلاس خواند و افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این توافق، زمینه گردشگری دریایی بین ۲ کشور فراهم شود.
وزیر نیرو با بیان اینکه در زمینه انرژی نیز توافق های خوبی از جمله اجرای فاز دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفت، ادامه داد: در زمینه نفت و گاز نیز مذاکره های مثبت و خوبی بین وزارت نفت ایران و فدراسیون روسیه انجام شد که با توجه به شرایط فعلی و اهتمام رهبران ۲ کشور نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در این اجلاس بر عملیاتی کردن کریدور سبز گمرکی تاکید شد، تصریح کرد: وزارت نیروی ایران و وزارت انرژی روسیه برای احداث چهار نیروگاه حرارتی در استان هرمزگان به ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات توافق کردند که امیدواریم تا سه ماه آینده کار عملیاتی آنها انجام شود.
اردکانیان با اشاره به توقف چهار ساله همکاری های ایران و روسیه در حوزه آب افزود: برای از سر گیری این فعالیت ها کارگروه مربوطه تشکیل شد و ۲ کشور در زمینه انتقال فناوری و استفاده از ظرفیت های فنی و مهندسی همکاری را آغاز کردند و امیدواریم تا اجلاس بعد نتایج آن قابل گزارش باشد.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار