مونسان:
رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: تصویب طرح جامع گردشگری می تواند به رونق بیش از پیش گردشگری منجر شود.
کد خبر: ۷۵۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 19 June 2019

به گزارش تابناک، رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصویب طرح جامع گردشگری را عامل رونق بیش از پیش گردشگری دانست و اظهار کرد: صنعت گردشگری هم اکنون به رتبه سوم اقتصاد جهانی دست یافته و ضروری است در راستای ارتقا آن در کشور گام برداریم.

علی اصغر مونسان با بیان اینکه گردشگری در همه دنیا به ویژه کشور ما هم کارکرد اقتصادی و هم اجتماعی و فرهنگی دارد و این موضوع اهمیت این صنعت را دو چندان می‌کند اظهار کرد: در بخش اقتصادی موجب ارزآوری برای کشور رونق و تحرک اقتصادی می‌شود و همین امر موجب شده که این صنعت از پیشران‌های اقتصادی محسوب شود.

مونسان در مورد وضعیت صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال عنوان کرد: سرعت ایجاد اشتغال در این صنعت دو و نیم برابر سایر بخش‌های اقتصادی کشور است به طوری که در دنیا به ازای هر ۱۰ شغل یک شغل مربوط به گردشگری است.

معاون رئیس جمهوری، نشاط اجتماعی را یکی دیگر از ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری برشمرد و گفت: گردشگری و سفر نشاط و شادی و همچنین انسجام خانواده‌ها را در پی دارد و همین امر در ایجاد امنیت ملی نیز بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: در بسیاری از کشورها به ازای هر گردشگر بین ١، ٧ تا ٢، ٢ دلار هزینه برای تبلیغات می‌شود و این در حالی است که مجموع هزینه‌های تبلیغاتی برای گردشگری در ایران به چند سنت هم نمی‌رسد.

وی یادآور شد با این وجود ایران جز ۱۰ کشور پر جاذبه و گردشگری دنیاست و در سال گذشته ۱۱.۸ میلیارد دلار از طریق صنعت گردشگری بر اساس آمار بانک مرکزی درآمد ارزی برای کشور حاصل شده است.

مونسان خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته ۲۰۳ هزار شغل واقعی با کد ملی و با اندک حمایت‌ها در این صنعت ایجاد شده است.
وی با اشاره به تحولات و تهدیدات و محدودیت‌های کشور در منطقه گفت: برای بحث گردشگری در کشورهای هدف بازنگری شده است و با اضافه کردن کشورهای هدف به تعداد گردشگران در سال گذشته ۷.۸ میلیون نفر گردشگر وارد ایران شدند که این آمار در مقایسه با تعداد ۵.۱ میلیون نفری در سال ۹۶ رو به افزایش بوده است.

معاون رئیس جمهوری همچنین حجم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری را بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری برغم همه بی‌مهری‌ها صنعت گردشگری روزهای خوبی را در آینده خواهد داشت که حجم سرمایه گذاری صورت گرفته این مهم را تأیید می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان بتواند به مکانی برای تبادل تجربیات شرکت کنندگان و رونق این صنعت منجر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار