عملیات اجرایی تعمیر ۵۰۲ واحد مسکونی در شهرستان دشت آزادگان امروز با حضور سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در روستای شاکریه سوسنگرد آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 19 June 2019

عملیات اجرایی تعمیر ۵۰۲ واحد مسکونی در شهرستان دشت آزادگان روز چهارشنبه با حضور سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در روستای شاکریه سوسنگرد آغاز شد.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در سخنانی کوتاه در این برنامه، اظهار کرد: سپاه همانگونه که در همه بحران‌ها خدمتگزار مردم بوده و کمک کرده، پس از ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و کمک در مناطق سیل‌زده، دیدیم که سپاه ۲۷ حضرت رسول(ص) از استان تهران و همچنین بنیاد مسکن به کمک این مردم آمدند.

وی افزود: امیدوارم این همراهی و همکاری تا حل شدن کامل مشکلات مردم ادامه پیدا کند و اقداماتی که سپاه‌های استانی از سراسر کشور در خوزستان دارند انجام می‌دهند، مایه افتخار ما است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: چندین بار به همراه مسؤولان استانی و استاندار خوزستان به این مناطق آمده‌ایم و مشکلات را دیده‌ایم و امیدوارم همه کمک کنند تا هر چه زودتر وضعیت این مناطق سیل‌زده به حالت عادی بازگردد.

شناسایی همه نقاط آسیب دیده دشت آزادگان و هویزه

در این مراسم سرهنگ روح الله قسام باشی نماینده گروه بازسازی و جهادی سپاه محمد (ص) تهران اظهار کرد: پس از این که سیل روستاهای شهرستان دشت آزادگان را در بر گرفت قرارگاه بازسازی و محرومیت زدایی سپاه تهران از ۴۰ روز پیش در این منطقه مستقر شد و با همکاری با بنیاد مسکن اقدامات لازم برای شناسایی اهالی آسیب دیده را آغاز کرد.

وی افزود: مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و خانواده شهدا و جانبازان در مرحله اول  و سایر نیازمندان نیز در مرحله بعدی شناسایی شدند.

قسام‌باشی گفت: در حال حاضر تمامی روستاهای آسیب‌دیده شهرستان دشت آزادگان و هویزه شناسایی شدند و به‌ترتیب بر اساس برنامه‌های زمان بندی شده برای بازسازی و تعمیر آنها اقدام می شود.

وی افزود: از این ۵۰۲ واحد مسکونی ۲۰۲ واحد احداثی و ۳۰۰ واحد تعمیری و مرمتی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

نماینده گروه بازسازی و جهادی سپاه آل محمد (ص) تهران عنوان کرد: روستای شاکریه نسبت به سایر روستاهای دشت آزادگان آسیب بیشتری دیده بود که هفته گذشته مرحله نهایی تخلیه آب به همت گروه‌های جهادی از این منطقه انجام شد.

وی ادامه داد: اکنون تخلیه آب از روستای زین العابدین هویزه باقی مانده که منتظر هستیم پس از قطعی آب و برق این روستا و آوار برداری توسط بنیاد مسکن برای تخلیه آب و بازسازی منازل وارد عمل شویم.

تعهد ساخت 20 هزار واحد مسکونی

همچنین سردار غلامحسین غیب‌پرور در این مراسم اظهار کرد: بسیج در کل کشور تعهد به بازسازی ۲۰ هزار واحد کرده که در حال انجام تعهدات است؛ از شمال کشور که مازندران و گلستان هستند تا جنوب کشور خوزستان و لرستان و ایلام منازل سیل‌زدگان در حال بازسازی است.

وی افزود: در مجموع دو شهر دشت آزادگان و هویزه ۲ هزار واحد باید بازسازی شود که این کار بین سپاه تهران بزرگ و سپاه حضرت ولیعصر(عج) تقسیم شده است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در خطبه‌های نماز عید فطر تاکید کردند که به مناطق سیل‌زده و مخصوصا خوزستان برسید که بر این اساس در حال پیش‌برد کارها هستیم و از برنامه‌ای که داریم عقب نیستیم.

غیب‌پرور بیان کرد: کارهای مهم ۲۸ روستای دشت آزادگان و هویزه شامل تخلیه آب، احداث سیل‌بند، سمپاشی، تعمیر مساجد و مدارس و پاکسازی منازل بوده انجام شده و طی قراری که با دوستان گذاشته‌ایم باید این پروژه در کل کشور بین ۴ تا ۶ ماه به اتمام برسد و امیدواریم خداوند در این مسیر ما را یاری کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار