مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: ۵ نماینده مجلس در حالی اقدام به بازگشایی قلیان سراها کردند که مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و اماکن پس از اقدامات زیادی موفق به جمع آوری زمینه های اعتیاد کردند.
کد خبر: ۷۵۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 19 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ، حسین صفاری در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات برگزار شد، اظهار داشت: مرکز بهداشت در مبارزه با دخانیات دست تنها هست و تمامی دستگاه ها به جز مرکز بهداشت موافق بازگشایی قهوه خانه ها و قلیان سراها هستند.
وی بیان داشت:  افتخار نمایندگان مجلس است که قهوه خانه ها را از زیر اماکن در آورند که بتوانند به راحتی فعالیت کنند که این مایه افتخار است.
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اعلام اینکه در یک دوره با تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی و اماکن موفق شدیم اتحادیه قهوه خانه ها را منحل کنیم، ادامه داد: این در حالی است که بخاطر مقابله با مرکز بهداشت الان تعداد قلیان سراها و قهوه خانه ها در اصفهان به یک هزار عدد رسیده است.
وی با بیان اینکه تمام قهوه خانه ها در حالی مجوز صنعت و معدن و تجارت را گرفتند که اجازه عرضه قلیان را ندارند، اضافه کرد: روزانه ده مورد پلمب عرضه قلیان را داریم و سال گذشته بالغ بر ۲۹۴ متصدیان قهوه خانه ها را به مراجع قضایی معرفی کردیم .
صفاری با اعلام اینکه باید مراجع قضایی در مبارزه و جمع آوری قهوه خانه ها و قلیان سراها ورود پیدا کند، افزود: اینکه پس از معرفی به مراجع قضایی با جریمه اندکی باز هم قهوه خانه باز میکنند چون حاشیه سود بالایی دارد نمیتوان امید به حذف کامل قلیان داشت.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۳۶۰ قلیان جمع آوری شد، ادامه داد: در یک‌ دوره درخواست های زیادی از سوی جانبازان برای باز کردن قلیان سراها و قهوه خانه ها بودیم که در شان این افراد نبود و با مذاکره ای که با بنیاد شهید داشتیم  تعداد تقاضاهای این افراد بسیار کاهش یافت.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار