دالان تجاری و ترانزیت شمال - جنوب کشور برای اولین بار بین استان مازندران و جزیره کیش با هدف توسعه صادرات و رونق تولید ایجاد می شود.
کد خبر: ۷۵۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 19 June 2019

 تفاهمنامه ایجاد این کریدور تجاری و ترانزیتی امروز چهارشنبه با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشستی در کیش مورد بررسی قرار گرفت.

استفاده از امکانات مناسب بندرگاه تجاری کیش برای ترانزیت و صادرات کالابه کشورهای منطقه، بهره گیری از ظرفیت خوب فرودگاهی کیش و رامسر با استفاده از پتانسیل شرکت‌های هواپیمایی کیش و وارش برای رونق صنعت گردشگری از جمله سرفصل‌های تفاهمنامه دالان تجاری شمال - جنوب است که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین فعالیت تورهای ترکیبی برای گردشگران خارجی، ایجاد پایانه صادراتی محصولات شمال کشور درجزیره کیش و صادرات میوه، تربار و محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، صدور محصولات صنایع داروسازی، پزشکی و آرایشی و بهداشتی جزیره کیش به کشورهای حوزه دریای خزر از زمینه‌های کاربردی و محورهای فعالیت کریدورشمال و جنوب کشور بامحوریت جزیره کیش عنوان شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل کیش برای توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذاری خارجی وتوسعه صادرات محصولات دانش بنیان گفت: تقویت توان مدیریتی در مسئولان نظام حاصل گذر از شرایط سخت دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ناعادلانه است و باید با استفاده از توانمندی‌های داخلی و توجه جدی به ظرفیت‌های موجود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

همچنین احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این نشست با ابراز علاقه مندی به توسعه همکاری بین جزیره کیش و مازندران را ازجمله محورهایی ارزشمند برای همکاری بین جزیره کیش واستان مازندران و در راستای کمک به رونق اقتصادی میهن اسلامی، توسعه گردشگری، صادرات محصولات کشاورزی، تجارت و بازرگانی و صنایع تبدیلی دانست.
وی ایجاد کریدور شمال و جنوب را فرصتی ارزشمندی برای تبدیل جزیره کیش و مازندران به مراکز صادرات محصولات و تولیدات داخلی به کشورهای حوزه دریای خزر و حاشیه خلیج فارس عنوان کرد و گفت: ایجاد این کریدور پتانسیل‌های بالقوه کیش و مازندران را فعال می‌کند.

همچنین در این نشست مسئولان بخشهای مختلف استانداری مازندران ومعاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش زمینه‌های پیشنهادی خود را برای تدوین تفاهم نامه همکاری عنوان کردند.

بهره گیری از روش‌های نوین بازیافت زباله در کیش برای مدیربت بهینه پسماندها به ویژه نخاله‌های ساختمانی، تبادل اطلاعات در بخش آی تی و استفاده از تجارب کیش به عنوان شهر هوشمند، استفاده از توانمندی پزشکان متخصص وفوق تخصص استان مازندران در جهت رونق گردشگری سلامت کیش، تقویت گردشگری ورزشی، اکوتوریسم، تأمین میوه و تربار کیش از استان مازندران، ایجاد بازارچه صنایع دستی مازندران در کیش، ایجادمارینا و اسکله‌های تفریحی با الگوبرداری از اسکله‌های کیش، جذب سرمایه گذاری در زمینه تقویت بوم گردی، برگزاری جشنواره اقوام وهفته فرهنگی استان‌ها در کیش و ایجادپارک مینیاتوری ایران در جزیره کیش از دیگر موضوعات و محورهای تفاهمنامه مذکور عنوان شده است.

برگزاری جلسات مستمر و کارگروهی برای دستیابی به مهم‌ترین راهکارهای همکاری مشترک و بازدید مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش از استان مازندران باهدف آشنایی با فرصت‌های سرمایه گذاری و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری این استان ازجمله مواردی بودکه در این نشست بر آن تاکیدشد.

درپایان این نشست، غلامحسین مظفری و ناصرآخوندی معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزادکیش و محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران برای تدوین پیش نویس تفاهم نامه همکاری معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار