وزیر نیرو: 
وزیر نیرو گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بالغ بر 363 تصفیه خانه فاضلاب و آب راه اندازی شد
کد خبر: ۷۵۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 20 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، رضا اردکانیان در بازدید از طرح آبرسانی روستایی مجتمع کوهستان بهارستان نایین اظهار داشت: همانطورکه وسایل و امکانات برای مرزبانان فراهم میشود که مرزهای کشور خالی نماند برای  جلوگیری از خالی شدن سکنه در  مناطق شرقی و جنوب شرقی و مرکزی کشور باید آب مورد نیاز برای مردم این منطقه فراهم شود.
وی بیان داشت: در شش سال از فعالیت دولت تدبیر و امید شش و نیم میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور  و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ روستا
تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار گرفتند.
وزیر نیرو با اعلام اینکه تا دو سال آینده و اتمام دولت تدبیر و امید بالغ بر ۹ میلیون نفر از جمعیت مردم روستا و ۱۳ هزار روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار می گیرند، افزود: از بعد از لنقلاب اسلامی تا کنون تعداد ۲۲۱ تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شده است و ۱۴۲ تصفیه خانه آب به بهره برداری رسیده است و این در حالی که با گذشت ۵۰ سال و اندی از رژیم قبل تنها شاهد ۴ تصفیه خانه بودیم.
وی بیان داشت: در حوزه تولید برق هم تاکنون فعالیت های زیادی صورت گرفته است به طوری که هم اکنون روستای بدون برق نداریم به طوری که در هر هفته هشت روستا به شبکه برق متصل میشود.
اردکانیان اضافه کرد: از تمامی پروژه هایی که منجر به توسعه آب پایدار در درازمدت بینجامد حمایت خواهیم کرد.
وی گفت: تا جمعیت هست فاضلاب هم تولید میشود و فاضلاب تصفیه شده مهمترین منبع آب به ویژه برای صنایع است که باید صنایع را تشویق به پیش فروش فاضلاب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار