استاندار آذربایجان غربی گفت: بهبود فضای کسب و کار در گرو تعامل دولت و بخش خصوصی است.
کد خبر: ۷۵۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 20 June 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ محمد مهدی شهریاری در سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به میزبانی اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد با اشاره به رتبه بندی ارائه شده از سوی اتاق ایران در خصوص رتبه دوم آذربایجان غربی در شاخص های بهبود فضای کسب و کار در دومین سال متوالی اظهار کرد: تثبیت و ارتقای این جایگاه نیازمند اهتمام جدی دولت و بخش خصوصی است.
 
 پیگیری وضعیت واحدهای تولیدی تعطیل شده،لزوم تلاش دستگاههای اجرایی برای جذب سهم ملی، پیگیری سپرده های ارزی، بررسی مشکل شاخص های بسته بندی، موضوع خرید تضمینی سیب و برگزاری میز سیب و نیز لزوم اهتمام جهاد کشاورزی برای افزایش راندمان تولید سیب از طریق شیوه های کم آب از جمله موضوعاتی بود که شهریاری در این نشست به آنها اشاره و دستگاههای مربوطه را مکلف کرد تا نسبت به پیگری و هماهنگی با بخش خصوصی اقدام نمایند.
 
مقام عالی استان با تاکید بر نقش بخش خصوصی در شرایط امروز اقتصادی، حل مشکلات این بخش را از جمله اولویتهای استان برشمرد.
 
مهمچنین حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست هماهنگی بخش خصوصی و دولت را کلید حل مشکلات دانست و گفت: با محوریت اتاق ارومیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان در سالجاری برگزار می شود.
 
وی افزود: با توجه به جمع آوری وضعیت و آمار واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان، پکیج سرمایه گذاری در این واحدهای برای ارائه در همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری آماده شده تا واحدهای تولیدی تعطیل شده دوباره به چرخه تولید برگردند.
 
حسینی پیگیری مرکز خدمات سرمایه گذاری، تهیه نقشه راه سرمایه گذاری و لزوم فرهنگسازی پنجره واحد سرمایه گذاری توسط اتاق بازرگانی به منظور اعتمادسازی و بیان عملکرد این واحد برای تولید کنندگان را از جمله مولفه های مهم توسعه اقتصادی استان دانست.
 
در ادامه این نشست برخی از فعالین بخش خصوصی نکته نظرات خود در خصوص بهبود مسیر صادرات و رونق تولید را بیان نمودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار