رئیس کل دادگستری استان کرمان آخرین جزئیات پرونده‌های مفاسد اقتصادی در کرمان از جزئیات پرونده اخلاس بانک ملی، فرار بزرگ مالیاتی، اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه ارزی و پرونده بزرگ بدهکاران بانکی معروف به پرونده جهانگیری را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ 21 June 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، یداله موحد صبح امروز در نشست خبری در آستانه هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهید بهشتی یک گوهر درخشان و از نوادر زمان خود بود که مجاهدانه برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی یکی از تاثیرگذارترین عناصر نظام بود افزود: یکی از خدمات ماندگار شهید بهشتی پایه‌گذاری نظام قضایی کشور متناسب با اهداف و آرمان‌های انقلاب بود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه امروز نگرش آیت‌الله رئیسی به اصحاب رسانه نگاه همکاری مثبت و پایدار است گفت: تعامل هدفمند کمک زیادی به اجرای عدالت و مبارزه با فساد خواهد کرد و در مدت کوتاه مدیریت آیت‌الله رئیسی گام‌های مهمی برداشته شده که زمینه اقدامات بسیار خوبی است.
وی با بیان اینکه هشت آئین‌نامه بسیار مهم ابلاغ و دو لایحه قانونی تحویل دولت شده است عنوان کرد: تاکنون 4 هزار پرونده استیذان قصاص نفس تعیین تکلیف شده است.
موحد با اشاره به اینکه برای برگزاری هفته قوه قضائیه در استان برنامه‌ریزی و در آستانه این هفته نشست‌هایی با گروه‌های مختلف برگزار شده است گفت: هفته قوه قضائیه از تاریخ 31 خرداد آغاز می‌شود و در این هفته با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار خواهیم داشت.
وی با تشریح عملکرد دادگستری استان کرمان افزود: جز در مواردی که در  قانون تصریح شده است قاضی نمی‌تواند به‌صورت شفاهی حکم صادر کند که در سال گذشته حدود 700 رای به‌صورت شفاهی توسط قضات صادر شده که حکم قطعی نبوده و برای پیشگیری از جرایم صادر شده است که باید آنها را از هم تفکیک کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه پرونده پیشگیری از اختلاس بانک ملی سال گذشته مطرح شد گفت: بنا بود توسط یک باند و یک شبکه با سندسازی مبلغ کلانی پول از بانک خارج شود که با ورود به موقع از این اختلاس جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه قرار بود این پول توسط یک شرکت صرفا کاغذی برداشته شود و چک‌های برداشتی نیز صادر شده بود افزود: با رصد اطلاعاتی اداره اطلاعات و هماهنگی قضایی 14 متهم از استان‌های مختلف دستگیر و تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.
موحد با اشاره به اینکه متهمین خارج از شبکه بانکی بودند که با نفوذ قصد اختلاس را داشتند گفت: متهمین اصلی پرونده 3 نفر هستند که در بازداشت موقت به سر می‌برند.
وی با بیان اینکه پرونده دیگری مربوط به اداره کل مالیاتی استان مطرح شد که 7 نفر از کارکنان باعث فرار مالیاتی 23 میلیارد و 600 میلیون تومان شدند عنوان کرد: پرونده 10 متهم دارد که 7 نفر از کارکنان اداره کل مالیاتی استان هستند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی استان کرمان تشکیل شده و عملکرد این کارگروه بسیار مفید بوده است افزود: این کارگروه تاکنون 382 پرونده را رصد و بررسی کرده است.
وی با بیان اینکه پرونده دیگری با موضوع اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه ارزی در شعبه دهم بازپرسی کرمان مطرح است گفت: براساس این پرونده یک باند را اداره کل اطلاعات استان و اطلاعات سپاه ثارالله استان پیگیری کردند.
موحد با اشاره به اینکه این باند 416 میلیون دلار از سیستم بانکی استان ارز دریافت کردند و هیچ کالایی وارد کشور نکردند افزود: 17 نفر تحت تعقیب و بازداشت هستند، ردیابی اموال آنها انجام شده است و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه پرونده بزرگ بدهکاران بانکی معروف به پرونده جهانگیری نیز تشکیل و متهمین دستگیر شدند گفت: این پرونده در تهران در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه 32 حوزه قضایی در استان کرمان داریم که 7 حوزه قضایی بخش هستند و در سال‌های اخیر به منظور دسترسی راحت‌تر مردم به سیستم قضایی تاسیس شدند افزود: در سال گذشته ورودی پرونده‌ها 2.11 درصد افزایش داشته که متوسط زمان رسیدگی از 94 روز به 88 روز رسیده است.
موحد با اشاره به اینکه سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، تصادفات، توهین به اشخاص عادی، تهدید، رانندگی بدون گواهینامه، تخریب، خیانت در امانت، نگهداری و مالکیت مواد مخدر و حمل مواد مخدر جزو ده جرم اول استان کرمان هستند بیان کرد: 10.56 درصد از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در استان سرقت مستوحب تعزیر بوده که جرم اول استان کرمان است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 164 هزار و 919 پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شده و بیش از 166 هزار پرونده مختومه شده است عنوان کرد: در سال گذشته 42 هزار و 879 پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان از استان‌های برجسته در حوزه صلح و سازش بوده و همواره رتبه سوم کشوری را داریم گفت: 40 درصد از پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده‌اند که جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 128 هزار پرونده توسط شوراهای حل اختلاف رای داده شده افزود: دادگستری استان نیز حدود 73 هزار پرونده را رای صادر کرده است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار