نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در مذاکره به چیزی جز ذلت ما قانع نیست و می‌خواهد ما را ذلیل کند که البته باید این را در خواب ببیند.
کد خبر: ۷۵۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 23 June 2019

مسعود پزشکیان در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲ تیر ۹۸) با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: در هفتم تیر ماه بود که رئیس وقت قوه قضائیه شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از مسئولین دیگر نظام جمهوری اسلامی در دفتر حزب جمهوری و توسط حزب منحله مجاهدین خلق اتفاق افتاد، به شهادت رسیدند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این هفته و این حادثه تروریستی نشاندهنده آن است که جمهوری اسلامی بیش از هر حکومت، ‌ملت و دولتی آماج ترور و کشتارهای خیابانی قرار گرفته است. کشور ما به خاطر پیگیری استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی خود از اول انقلاب تا کنون همیشه از طرف آمریکا و ایادی وی مورد هجمه بوده و آنها به دنبال براندازی کشور ما بوده‌اند و هستند و روندی که امروز آمریکا ادامه می‌دهد ادامه همان سیاست شومی است که به راه انداخته است.

 

وی افزود: آمریکا مدعی است که ایرانی‌ها تروریست هستند. سؤال اینجاست که چه کسی ائمه جمعه و مردم ما را ترور کردند. واضح و مشخص است که چه کسی ترور کرده اما مسئولان آمریکایی می‌خواهند خودشان را به نفهمی و ناآگاهی بزنند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: آمریکا با پشتیبانی‌هایی که در منطقه از صدام جنایتکار داشت بمباران‌های شیمیایی را در منطقه پشتیبانی می‌کرد و امروز هم ما را تهدید می‌کند که می‌خواهد با فرستادن ناو جنگی و تعدادی از نیروهای خود به خیال خود به زانو درآورد.جمهوری اسلامی، سپاه پاسدار مقتدر و قدرتمند نظام جمهوری اسلامی با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس مشت محکمی بر دهان آمریکای جنایتکار زد و به آنها ثابت کرد که کشور و ایران ما و به آنها ثابت کرد که ایران ما به این راحتی تسلیم یاوه گویی‌های آنها نمی‌شود. اینگونه نیست که ایران ما و جوانان ما در مقابل تهدیدهای آمریکا به این سادگی سر خم کنند و جا خالی کنند و در مقابل آنها تسلیم شوند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسی که می‌خواهد مذاکره کند تحریم نمی‌کند. دولتی مثل دولت آمریکا که ادعای گفت‌وگو دارد، ‌گفت‌وگوهای گذشته را پاره نمی‌کند و آنها را زیر پا نمی‌گذارد. هیچ وقت نمی‌شود به چنین افرادی اعتماد کرد و با آنها دوبار پای میز مذاکره نشست. چرا که مذاکرات قبلی خود را به راحتی زیر پا می‌گذارند.

وی افزود: مردم و رهبریت قاطع و داهیانه ما به این سادگی در مقابل آمریکایی‌ها سر خم نخواهد کرد و ما ایستاده‌ایم و به این راحتی سر خم نمی‌کنیم. آمریکا و دار و دسته‌اش بدانند که کشور ما به این سادگی در مقابل تهدیدهای آنها تسلیم نخواهد شد و تا پای جان ایستاده‌ایم و مقاومت خواهیم کرد و به مسیر خود ادامه خواهیم داد و امیدوارم این روند با وحدت و انسجام در داخل کشور ادامه پیدا کند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تروریست واقعی در دنیا آمریکاست که کشورها را به هم می‌زند و آمریکاست که پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد و ناامنی ایجاد می‌کند و با وجود این می‌گوید بیایید با هم مذاکره کنیم. سؤال اینجاست با چه کسی باید حرف زد؟! با کسی که جز ذلت به چیز دیگری قانع نیست و تنها می‌خواهد ما را ذلیل کند که این را باید در خواب ببیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار