محمد مهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس :آخرین وضعیت استان در زمینه مبارزه با ملخ صحرایی را تشریح و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ شهرستان در استان فارس درگیر حمله ملخ هستند که برای هر شهرستان درگیر مبارزه یک شهرستان، یک مدیر ارشد ستادی و یک کارشناس فنی معین در نظر گرفته شده تا نیازهای فنی و پشتیبانی شهرستان تامین شود.
کد خبر: ۷۵۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 23 June 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه:محمد مهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس آخرین وضعیت استان در زمینه مبارزه با ملخ صحرایی را تشریح و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ شهرستان در استان فارس درگیر حمله ملخ هستند که برای هر شهرستان درگیر مبارزه یک شهرستان، یک مدیر ارشد ستادی و یک کارشناس فنی معین در نظر گرفته شده تا نیازهای فنی و پشتیبانی شهرستان تامین شود.

 

وی با بیان اینکه ملخ صحرایی در بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی، باغی و عرصه‌های طبیعی استان فارس ردیابی شده است، گفت: بیش از ۴۳ هزار هکتار سم‌پاشی علیه ملخ صورت گرفته که حدود ۳ هزار هکتار آن سم‌پاشی هوایی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: به منظور جلوگیری از ورود ملخ به مزارع و باغ‌ها، بیش از ۹۰ درصد مبارزه در عرصه‌های منابع طبیعی بود و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته تاکنون خسارت جدی به مزارع و باغ‌های استان فارس وارد نشده است.

قاسمی افزود: تاکنون بالغ بر ۲۵ تن سم دلتامترین، مالاتیون و فنیتروتیون در سم‌پاشی علیه ملخ صحرایی در فارس مصرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از مرمت و بازسازی ۲۵ فرودگاه سم‌پاشی در شهرستان‌های آلوده خبر داد و گفت: با توجه به ورود ملخ از کشور عراق به استان ایلام یک فروند هواپیمای سم‌پاش از استان فارس به این استان اعزام شد.

قاسمی با تاکید بر اینکه مبارزه با ملخ‎های صحرایی به صورت جدی ادامه دارد، گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با ملخ صحرایی در طول تابستان اندیشیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خواستار آن شد که ائمه جمعه در شهرستان‎های درگیر مبارزه با ملخ در خطبه‌های نماز جمعه، ضرورت بسیج همگانی در مبارزه با ملخ را یادآورشوند.

بنابراین گزارش حمله ملخ‌های صحرایی به کشور از ابتدای بهمن ماه آغاز شده است و تا کنون چندین جلسه کمیته بحران ملخ در سطح استان به ریاست استاندار و نایب رئیسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و نایب رئیسی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار