کارشناسان معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در حوزه ثبت آثار از محل فرآوری نیشکر در روستای تلور شهرستان بندرگز بازدید و گزارشات لازم در راستای ثبت آن گردآوری شد.
کد خبر: ۷۵۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 24 June 2019

به گزارش تابناک گلستان ، محمد خواجوی مدیر میراث فرهنگی شهرستان بندرگز به همراه کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان در حوزه ثبت آثار جهت حفظ میراث ارزشمند ناملموس در محل کارگاه فرآوری نیشکر روستای تلور حضور یافتند و گزارش و مستنداتی در خصوص روند فرآوری این محصول باارزش که قدمت چندین ساله دارد تهیه کردند .

پس از تائید نظریه اولیه کارشناسی نسبت به آماده سازی و تکمیل پرونده اقدامات لازم صورت می پذیرد و سپس پرونده تکمیل و به دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی ارسال می گردد.

آشنایی با خواص نیشکر:
نیشکر گیاهی است که در هوای گرم معتدل و استوایی به عمل می آید. نیشکر سرشار از قند است آب نیشکر که از مواد مغذی ضروری می باشد و بسیار سالم است.
آب نیشکر که نوعی نوشیدنی انرژی زای طبیعی است جایگزین خوب نوشیدنی های تهیه شده سرشار از قند است. کاشت این محصول از اول بهار شروع شده و در دیماه برداشت می شود.
مراحل پخت : بعد از برداشت و آبگیری توسط دستگاه، آب نیشکر باید پخته شود تا به شکر(شکر قرمز) برسد البته در این مرحله است که مشتقات دیگر نیشکر چون، دشو، کف، مات، دشو عسلس و ... بدست می آید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار