دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اینکه نوع آسفالت و کاهش کیفیت آن دلیل افزایش تصادفات در جاده چالوس، گفت: ریختن گازوئیل صحت ندارد.
کد خبر: ۷۵۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 24 June 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حاجی رضا شاکرمی در نشست خبری مسئولان دادگستری استان البرز، با اشاره به اهمیت مقابله با ساخت سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: رسیدگی به این مهم بر عهده شهرداری‌ها است. یک معاون نظارتی در چند منطقه شهری به موضوعاتی ازجمله ساخت‌وسازهای غیرمجاز، پسماند و غیره رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه رسیدگی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خارج از محدوده قانونی شهرها و اراضی کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است، گفت: در این حوزه نیز نماینده دادگستری بر اجرای قانون نظارت می‌کند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نماینده دادگستری در مسائل مربوط به ساخت‌وساز در حریم منابع طبیعی و راه و شهرسازی حضوری فعال دارد.

شاکرمی در بخش دیگری به ایجاد قبرستان خصوصی در کنار بارگاه امامزاده طاهر (ع)، گفت: در این خصوص مجوزها توسط شهرداری صادر می‌شود اما دادگستری به دلیل مطرح بودن بحث حقوق شهروندی ورود کرده و از شهرداری خواسته است ایجاد این قبرستان متوقف شود.

وی در ادامه به آخرین رسیدگی برای صحت یا رد مسئله ریختن گازوئیل و مواد سوختی در محور کرج – چالوس اشاره کرد و گفت: برای بررسی کارشناسانه‌ای موضوع چندین بار در این محور و روستاهای آن حضور یافتیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تأکید بر اینکه پیچ‌های خطرناک، نوع آسفالت و مسائل جغرافیایی از عوامل تصادفات در محور کرج - چالوس است، گفت: ازآنجایی‌که تعداد تصادفات در این جاده نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده بود، برای پرداختن به موضوع ریختن گازوئیل شش ماه زمان گذاشتیم.

به گفته شاکرمی برخی از رانندگان مدعی شده از سال 95 تاکنون اصطکاک بین لاستیک و آسفالت جاده کم شده که ممکن است باعث افزایش تصادفات باشد.

وی به نتایج کارشناسی اشاره کرد و گفت: مشخص‌شده نوع آسفالت استفاده‌شده در محور و نحوه حمل آن از نقاطی مانند آبیک و بومهن موجب کاهش کیفیت آسفالت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: ممکن است علت افزایش تصادفات به دلیل کاهش اصطکاک بین لاستیک خودرو و آسفالت سطح جاده باشد به همین دلیل این پرونده را به شعبه بازرسی ارجاع دادیم تا به اتهام پیمانکار راه کرج - چالوس در این خصوص رسیدگی شود.

شاکرمی در بخش دیگری به احداث ساخت‌وسازهای غیرمجاز مانند ایجاد ویلاها در محدوده بیلقان و حاشیه رودخانه کرج اشاره کرد و گفت: اگر این ساخت‌وسازها در سطح اراضی ملی باشد راه و شهرسازی و منابع طبیعی ورود می‌کند و اگر در بستر رودخانه باشد وزارت نیرو ورود می‌کند.

وی در ادامه به آخرین وضعیت تعیین تکلیف بیمارستان امام خمینی (ره) کرج اشاره کرد و گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان در اداره این بیمارستان دخیل است، بخش دولتی توان اداره آن را ندارد به همین دلیل استانداری برای پیگیری مطالبات پیمانکاران و کارگران تصمیم گرفت آن را بفروشد و مزایده برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه به ممنوعیت سگ گردانی در مکان‌های عمومی ازجمله پارک‌ها نیز اشاره کرد و افزود: سگ گردانی در مکان‌های عمومی را ممنوع اعلام کردیم زیرا شاهد ایجاد مزاحمت و سلب آسایش شهروندان بودیم، حضور سگ‌ها با قلاده به همراه صاحبان خود و یا در ماشین‌ها جرم نیست تنها در مواردی که در مکان‌های عمومی حضور سگ‌ها موجب مزاحمت برای شهروندان شود، جرم محسوب می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار