رودشیر نامی آشنا برای مردم بعنوان یک منطقه خوش آب و هوا در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری در زمینه ساخت مراکز تفریحی همراه با درآمدزایی اقتصادی است.منطقه ای که جدا از آب و هوای خنک که میتواند مقصد بسیاری از گردشگران در فصل تابستان باشد، دارای چشمه سارها و پوشش گیاهی متفاوتی نیز هست.
کد خبر: ۷۵۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 24 June 2019

تابناک فارس به نقل از خبرنورآباد:رودشیر نامی آشنا برای مردم بعنوان یک منطقه خوش آب و هوا در زمینه گردشگری و سرمایه گذاری در زمینه ساخت مراکز تفریحی همراه با درآمدزایی اقتصادی است.

این منطقه از نظر موقعیت مکانی، سالانه میزبان بسیاری از گردشگران استان فارس، کهگیلویه و بویر احمد و شهرهای جنوبی کشور است.

رودشیر با مردمانی میهمان نواز و زحمت کش، اما بی توجهی و محرومیت را بخوبی لمس میکنند.

منطقه ای که جدا از آب و هوای خنک که میتواند مقصد بسیاری از گردشگران در فصل تابستان باشد، دارای چشمه سارها و پوشش گیاهی متفاوتی نیز هست.

این منطقه در فصل بهار که مورد بی مهری بسیاری از هم وطنان قرار میگیرد و همه را از نعمات خدادادی خود با تامین گیاهان دارویی برخوردار میکند، متاسفانه در حوزه توجه همین مردمان به سرمایه گذاری در دامنه این کوه ها و ایجاد فضای گردشگری اقتصاد زا محروم مانده است.

رودشیر بدون شک غنی از نظر سرمایه گذاری و همچنین محروم از توجه بوده، اما با وجود تمامی نامهربانی ها چه میهمان نواز بوده و گردشگران را با تمام کاستی ها و نبود امکانات صمیمانه در دامان خود میپذیرد و در حد توان خاطرات خوبی را برایشان رقم میزند.

اما رودشیر به نظر نه تنها مورد بی توجهی در حوزه سرمایه گذاری شده است بلکه به نظر میرسد میهمانان خوبی را هم نداشته و تعدادی از میهمانان این منطقه خوش آب و هوا با رها کردن زباله در دامان این طبیعت هم به طبیعت و هم به هم نوعان خود بی احترامی کرده اند.

مردمان سختکوش این منطقه خود دست به کار شده و سعی در ایجاد باغستان های زیبا با بازده اقتصادی کرده اند و با همت خود سعی در نجات این منطقه از محرومیت دارند.

عشایر این منطقه که با حضور خود زیبایی خاصی را به کوه پایه های رودشیر بخشیده اند و با چرای گله ها و صدای چوپانان ملودی زیبایی را با باد رقم میزنند توانسته اند با آگاهی از تکنولوژی خورشیدی و نصب سلولهای خورشیدی مایحتاج اولیه خود برای تامین برق را تامین کنند که خود نشان از بزرگی و اگاه بودن مردم منطقه دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار