معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون ۵۸ هزار نفر از مراجعین به ایستگاه های اندازه گیری فشارخون بالا در سطح استان به عنوان  مبتلا به پرفشاری خون شناسایی شدند.
کد خبر: ۷۵۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 24 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک،  کمال حیدری در نشست مطبوعاتی که به این منظور برگزار شده یود، اظهار داشت: بالغ بر ۲۳ هزار نفر از مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاعی نداشتند که تاکنون فشارخون  حدود ۳۰۰ هزار نفر در ایستگاه های سیار و ثابت سطح شهر اندازه گیری شد و انتظار داریم در فرصت باقیمانده حداقل ۳۰۰ هزار نفر دیگر مورد پایش فشارخون در ایستگاه های سطح شهر قرار بگیرند.
وی  بیان داشت : پیش بینی شده بود بتوانیم با اجرای طرح ملی کمپین فشار خون بالا از جمعیت سنی ۳۰ سال به بالا و مادران باردار و بیماران کلیوی،  ۱۲۰ هزار نفر مبتلا  شناسایی کنیم که با گذشت بیش از یکماه از اجرای این طرح تنها ۵۸ هزار نفر بیمار در سطح استان شناسایی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که عدم پویش جدی رسانه ای در عرصه کمپین ملی فشار خون بالا نتوانستیم به هدف مورد نظر تاکنون برسیم، ادامه داد: انتظار داشتیم همانطور که شاهد موج رسانه ای در سیل و زلزله بودیم و مردم به میدان آمدند رسانه ها به ویژه رسانه ملی با اطلاع رسانی درست و به موقع مردم را نسبت به سلامت خود حساس و خطر فشار خون بالا را به جامعه گوشزد کند.
وی با اعلام اینکه رسانه ملی در این عرصه کوتاهی کرده است، افزود: پیش بینی شده بود که از جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰هزار نفری جمعیت بالای ۳۰ سال اصفهان بتوانیم فشار خون  بالغ بر ۵۰ درصد این جمعیت را که معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار را اندازه گیری کنیم که تاکنون موفق به ثبت‌ فشارخون ۹۰۰ هزار نفر در سامانه سیب شدیم .
وی تصریح کرد: هم اکنون که بستر و فضای رایگان برای گرفتن فشار خون عامه جامعه فراهم شده است از مردم میخواهیم با مشارکت بالای خود هم معاونت بهداشتی را در شناسایی بیماران واقعی فشار خون بالا کمک کنند هم افراد از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.
حیدری گفت: بر اساس آمار کشوری کمپین ملی فشار خون بالا بالغ بر ۳۹درصد از مراجعیت از نظر فشار خون طبیعی و سالم هستند و ۴۱ درصد پیش فشارخون داشتند و ۱۳ درصد مراجعین فشارخون ۱۴۰ روی ۹۰ و ۱۶۰ روی ۱۰۰ داشتند.
وی با اشاره به اینکه ۴.۲۶ درصد مراجعین فشار خون ۱۶۰ روی ۱۰۰ و ۱۸۰ روی ۱۱۰ داشتند و یک تا یک ونیم درصد مراجعین فشارخون ۱۸۰ تا ۱۱۰ و بالاتر داشتند، ادامه داد: بر اساس این آمار بالغ بر ۶۱ درصد مردم یا در معرض فشارخون بالا هستند یا پرفشاری خون دارند و طبق پیش بینی ها از هر ۴ بالغ ایرانی یک نفر مبتلا به فشار خون بالا دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:  تعدادی از افرادی که فشارخون وخیم داشتند با اعلام کد ۱۱۵ به صورت اورژانسی فشارخون آنها کنترل شد و از احتمال بروز سکته قلبی ومغزی در آنها در این مرحله جلوگیری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار