مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به تماس استاندار  و هلی برن سریع نیرو به  کلایه آتش سوزی مراتع این منطقه کنترل و مهار شد.
کد خبر: ۷۵۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 24 June 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها آتش سوزی های سریالی و پی در پی به یکی از معضلات کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است به گونه ای که تبعات این آتش سوزی ها در سایه سهل انگاری ها و دیر عمل کردن نیروهای عمل کننده ، آینده ی ناخوشایندی را نمایان می کند. آنگونه که کارشناسان آتشنشانی عنوان می کنند دقایق است که وضعیت پیشرفت آتش را تعیین می کند نکته ای اساسی که تاکنون به نفع آتش و به ضرر طبیعت پایان یافته است.

اما امروز و در ادامه سریال آتش سوزی ها ، مناطقی از شهرستان کهگیلویه دچار آتش سوزی شد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اقدام موثر و سریع در مدیریت بحران و با تماس هایی توانست اعزام هلیکوپتر به محل را مهیا و آتشی به مراتب گسترده تر از آنچه که طی چند روز گذشته در دیگر مناطق استان رخ داده بود را با کمک و تلاش خوب نیروهای میدانی ، خاموش کند.

هر چند می توان ورود فوری استاندار به موضوع را از وظایف ذاتی اش دانست اما لازم است دیگر مدیران بیاموزند و بخواهند و بدانند که در صورت استفاده به موقع از ظرفیت های موجود و هماهنگی های موثر ، می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد حتی آتش را.

مدیر کل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گزارشی و در بیان جزئیات آتش سوزی امروز ، اظهار داشت: ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز تماس تلفنی مبنی بر آتش سوزی در کوه کلایه کهگیلویه با مدیریت بحران استان برقرار شد.

وحید محمدی تبار افزود: بلافاصله دستورات لازم برای حضور میدانی فرماندار کهگیلویه و مدیر منابع طبیعی شهرستان صادر شد و این مدیران به همراه نیروهای مردمی در منطقه عملیاتی حاضر شدند.

وی عنوان کرد: باتوجه به ارتفاعات و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی، حرکت آتش نشانان با مشکل مواجه بود و بنا به ضرورت حضور هلیکوپتر آتش نشان برای خاموش کردن آتش تماس تلفنی با استاندار برقرار شد.

محمدی تبار گفت: استاندار شخصا این موضوع را پیگیری کرده و پس از تماس با مدیرعامل شرکت نفت مناطق نفت خیز جنوب، هلیکوپتر برای هلی برن نیرو به منطقه آتش سوزی اعزام شد.

وی ضمن تقدیر از پیگیری به موقع استاندار، ابراز کرد: خوشبختانه آتش ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه اطفا شد.

محمدی تبار تاکید کرد: این آتش سوزی با پیگیری سریع و به موقع کمتر از ۳ ساعت خاموش و کنترل شد.

فیلم یکی از آتش سوزی های امروز در کهگیلویه

دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار