رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت:با پایان فصل زاد و ولد فلامینگوها در تالاب شادگان حدود هفت هزار قطعه پرنده فلامینگو در بخش لب شور این تالاب بین المللی سرشماری شدند.
کد خبر: ۷۵۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 25 June 2019

رحیم مجدمی اظهار داشت: فلامینگوها به زندگی در آب شور علاقه دارند ضمن اینکه نیاز غذایی و شرایط زیست (آب وسیع و خشکی) خورهای تالاب شادگان در محدوده شهرستان آبادان محل مناسبی برای زندگی این پرندگان است.

وی وضعیت آبی تالاب شادگان را با توجه به بارندگی مناسب سال زراعی جاری خوب ارزیابی کرد و گفت: وجود آب شیرین در قسمت‌های مختلف تالاب شادگان شرایط را برای زیست و تولید مثل پرندگان بومی از جمله کاکایی و سایر پرندگان بومی فراهم کرده است.

فلامینگو پرنده‌ای با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده است که در پهنه‌های آبی گلی و کم عمق و بیشتر در دریاچه‌های لب شور، شور به صورت دسته‌های چند صد تایی زندگی می‌کنند.
تالاب بین‌المللی شادگان بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور است که در جنوب خوزستان که در سه شهرستان شادگان، آبادان و ماهشهر قرار دارد.

تالاب شادگان با حدود ۵۰۰ هزار هکتار وسعت، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی ایران و جهان به شمار می‌آید که در جلگه خوزستان و شمال خلیج فارس قرار گرفته است.

تالاب بین‌المللی شادگان پناهگاه حیات وحش است و در کنوانسیون بین‌المللی رامسر نیز ثبت شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار