تابناک اصفهان - مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ترجیح داد با ترفند شوخی از زیر بار پاسخ به اینکه اصفهان در چه وضعیتی از اعتیاد در کشور قرار دارد و کدامیک از شهرهای استان بیشتر در گیر اعتیاد است، خارج شود.
کد خبر: ۷۵۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 25 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مرضیه فرشاد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نمی خواهم پست مدیریتیم را از دست بدهم و در حوزه اینکه کدامیک از شهرهای شرقی وغربی اصفهان بیشتر درگیر اعتیاد هستند  بهتر بگویم نه شرقی و غربی.

وی نیز در پاسخ به اینکه چرا علی رغم جلسات مکرری که گرفته می شود اما همچنان شاهد آمار بالای دخانیات وقلیان و اعتیاد در سطح استان هستیم، گفت: متاسفانه همکاریهای بین بخشی خوبی را در عرصه کاهش و مبارزه با مواد مخدر را نداریم مثلا شهرداری ترجیح می دهد بیلبوردهای تبلیغاتی خود را تحویل بخش خصوصی بدهد تا اینکه از عرف و قاعده خود خارج و حداقل در هفته مبارزه با دخانیات باب همکاری را باز کند.

وی یکی دیگر از ارگان هایی که در این زمینه همکاری نمی کند نیروی انتظامی معرفی کرد و گفت: اگر چه امروز شاهد شیوع اعتیاد و به شدت بیشتر در بین بانوان هستیم اما زنان بیشتر یک قربانی هستند و غالبا وقتی همسر و خانواده پدری معتاد باشند ترجیح می دهد با معتاد کردن زن یا دختر بتوانند این مانع را از سر راه خود بردارند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اعلام اینکه 18 دستگاه عضو کارگروه مبارزه با مواد مخدر هستند و دبیری آن با بهزیستی است، ادامه داد: برای کاهش آمار اعتیاد و فرهنگ سازی سالهای سال باید تلاش کرد ونیاز به همکاری بین بخشی است مثلا 15 سال کار فرهنگی باعث شده که هم اکنون شاهد این باشیم که معلولیت نابینایی از رده دوم به رده هفتم برود.

وی گفت: با توجه به پایین آمدن سن اعتیاد طرح مانا را با مشارکت خود جوانان و نوجوانان از رده سنی 13 تا 18 سال انجام دادیم که در گروه های 15 تا 25 نفره تقسیم بندی و اقدامات آموزشی را اجرایی کردیم.

فرشاد با اعلایم مناطق محروم و حاشیه نشین در اولویت برنامه های آموزشی ما قرار دارد، ادامه داد: امروز نمی توان گفت که آمار اعتیاد در روستاها کم است چون امروز تمامی روستاها مجهز به اینترنت و شبکه های مجازی است و به طور قطع با خیلی از مسائل آشنا می شوند و به همان نسبت که ایجاد برنامه های آموزشی برای شهرهای مهم است برای روستاها و حتی روستاهای دور افتاده از اولویت بیشتری برخوردار است.

عاطفه قلع ریز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار