آیت الله مظاهری:
آیت الله حسین مظاهری گفت: دادگستری با نیت گره‌گشایی از کار و حل مشکلات مردم گام بردارد و قضات در حد امکان با عطوفت و مهربانی، به صدور حکم مبادرت کنند.
کد خبر: ۷۵۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 25 June 2019

به گزارش تابناک،  آیت الله حسین مظاهری در دیدار رییس کل و معاونان دادگستری استان اصفهان گفت: قاطعیت در امر قضاوت لازم است، اما قضات باید در تعیین نوع مجازات، مفاسد آن را نیز در نظر بگیرند

این مرجع تقلید با انتقاد از تعیین مجازات حبس برای برخی از موضوع ها نظیر مهریه اظهار داشت: خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور و مشکلات آنان ضروری است و خشنود ساختن بندگان خداوند به ویژه رساندن حق به صاحبان آن و احقاق حقّ مظلومان، از نظر تعالیم دینی اجر و پاداش فراوان دارد و سبب خشنودی خداوند و اهل‌بیت (س) می‌شود.

رییس حوزه علیمه اصفهان خاطرنشان کرد: پذیرش مسئولیت در دستگاه قضایی و تلاش برای گسترش عدالت در جامعه، اگرچه از سویی بسیار حسّاس و خطیر است، امّا از آنجا که از سوی دیگر زمینه‌ای برای گره‌گشایی از مردم و خدمت به خلق خداست، ارزش و منزلت والایی دارد.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه فراوانی تعداد زندانیان، زیبندۀ نظام اسلامی نیست، به برخی از مشکلات جاری در زندان‌ها اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که روزی فرا برسد که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اساسی و اصلاحات ساختاری قوّۀ قضائیه و با گسترش اخلاق اسلامی در بین مردم، شاهد تخلیۀ زندان‌ها باشیم.

وی با تشکّر از خدمات رییس و اعضای شورای قضایی استان و همۀ کسانی که با نیّت خالصانه و تلاش صادقانه، سعی در اصلاح امور قضایی و خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنان دارند، مسئولان قضایی را به اخلاص و توجّه به سنگینی وظیفه و توسل به ائمه اطهار برای موفقیّت در مسئولیّت و خدمت به ملّت توصیه کردند.

برچسب ها: اصفهان ، مرجع تقلید ، قضات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار