دادستان نکا با انتقاد از تعطیل شدن گشت ارشاد و امر به معروف در جامعه، امنیت مردم را خط قرمز دستگاه قضا خواند و گفت: افرادی که نسبت به سلب امنیت مردم اقدام کرده و تابع قانون نباشند با برخورد قاطع دستگاه قضا مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۷۵۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 26 June 2019

حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به کشف چندین تن شکر در سطح شهرستان نکا در ماه‌های اخیر این اتفاق را نشانه عدم ترحم برخی از مردم نسبت به دیگران برشمرد.

وی افزود: درواقع بخش اعظمی از فضای اقتصادی در سطح استان مازندران و شهرستان نکا از احتکار و انبار کالا که حاصل عدم ترحم به یکدیگر و سوء مدیریت‌ها بوده دچار چالش شده و رنج می‌برد.

دادستان عمومی و انقلاب نکا در ادامه با بیان رسیدگی به 30 هزار پرونده در 15 شعبه در مراجع قضایی این شهرستان، خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران در مجموعه دادگستری نکا میزان پرونده‌های مختومه و خروجی از دستگاه قضا بیش از پرونده‌های ورودی است.

این مسئول امنیت شهروندان را خط قرمز دستگاه قضایی اعم از دادگستری و دادستانی برشمرد و اضافه کرد: افرادی که با چاقو و اسلحه و یا دیگر ابزار نسبت به سلب امنیت مردم اقدام کرده و تابع قانون نباشند با برخورد قاطع دستگاه قضا مواجه خواهند شد.

وی با هشدار به همه سلب‌کنندگان امنیت و آسایش مردم گفت: در همین راستا نیز سال گذشته با تلاش صورت گرفته برای سه تن از متهمان که سلاح کشیدند و درگیری ایجاد کردند قرار جلب صادر و این افراد به عنوان محارب معرفی و پیشنهاد اعدام آن‌ها داده شد که این افراد هم اکنون 9 ماه است که در بازداشت به سر برده و مردم پس از آن احساس امنیت می‌کنند.

* برخورد قاطع با بی‌حجابی و فساد

ملاکریمی با گلایه از تعطیل شدن گشت ارشاد و امر به معروف در جامعه، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه به صورت لسانی و نه قهری باشد تا سبب ناهنجاری نشود چراکه در گذشته اجرای گشت‌های ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر به افراد در سطح جامعه تأثیر فراوانی در کاهش ناهنجاری‌ها داشته است.

وی رعایت عفاف و حجاب در جامعه را امری ضروری دانست و افزود: در صورتی که بی‌حجابی و بدحجابی مغرضانه باشد حتی اگر این مغرضانه بودن در حوزه فساد و فحشا در داخل خودرو نیز اثبات شود از جرائم مشهود تلقی شده و باید با آن برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب نکا با بیان لزوم رعایت شرایط برگزاری مراسمی از قبیل کنسرت در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: مخالف برگزاری کنسرت در نکا نیستیم اما مخالفت با کنسرتی است که در فضای غیرقانونی و غیراخلاقی باشد.

این مسئول مخالفت با برگزاری کنسرت‌های مختلط و غیرشرعی را حتمی دانست و اضافه کرد: نمی‌شود که کنسرت را در زمان ایام شهادت و یا اربعین یک شهید برگزار کرد که نیازمند زمان‌سنجی مسئولان است که در آن زمان از برگزاری کنسرت جلوگیری کنند.

وی خواستار فعال شدن پلیس ساختمان در شهر و دهیاران در روستاها نیز شد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز فراوانی صورت می‌گیرد که همه مسئولان باید پیشگیری از تخلفات را در دستور کار خود داشته باشند چراکه اگر ساخت و سازها به ماده 100 و تخریب منتهی شود نیز هزینه بردار است بنابراین از همان ابتدا نباید اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده شود.

* لحاظ بازدارندگی بیشتر در احکام صادره از کارگروه نظارت بر کالاهای اساسی

ملاکریمی همچنین به مشکلات اقتصادی بخش کارگری جامعه پرداخت و تأکید کرد: برای حل مشکل مطالبات جامعه کارگری ازقبیل دستمزد و حقوق در این شرایط دشوار اقتصادی نیز تلاش‌هایی صورت گرفت تا با پیگیری‌های لازم و پاسخگویی مسئولان از تحصن کارگران به منظور دریافت مطالباتشان در شهرستان پیشگیری شود.

وی افزود: به عنوان نمونه هم اکنون باتوجه به مشکلات موجود، بخشی از کارگران مجموعه نکاچوب حقوق دریافت نمی‌کنند و همین امر سبب کاهش حفاظت از جنگل می‌شود و مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.

دادستان نکا خواستار تلاش همگانی در راستای افزایش آرامش بازار شد و گفت: احکام صادر شده از سوی کارگروه نظارت بر کالاهای اساسی که از طریق تعزیرات صادر می‌شود احکام خوب و بازدارنده‌ای نبوده است درحالی که باید بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار