مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از ذخیره سازی ژن حدود چهار هزار مجرم سابقه دار این استان در بانک هویت ژنتیک کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 26 June 2019

علی سلیمان پور در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهارداشت: سازمان نظام پزشکی کشور از سه سال گذشته موظف به راه اندازی بانک هویت ژنتیک ایرانیان به منظور جلوگیری از جرم و فراهم نمودن شناسایی آسان مجرمان از آثار به جا مانده از آنها در صحنه جرم شد که در این راستا طی سه سال گذشته با کمک مسئولان زندان استان و دستگاه قضائی و فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان از حدود چهار هزار و ۷۰۰ مجرمان سابقه دارد نمونه برداری ژنتیکی انجام شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه در مورد نحوه ارائه مجوز برای افرادی که دچار اختلال جنسیتی هستند گفت: آمار افراد دارای اختلال هویت جنسیتی که به این اداره کل مراجعه کرده‌اند بسیار اندک است اما براساس قانون این افراد باید به مدت یکسال زیر نظر یک مجموعه پزشکی قرار گیرند و طی این مدت پزشکان متخصص رشته‌های مختلف از جمله روانشناس، روانپزشک، اورولوژی و.... بررسی‌های لازم پزشکی را در مورد این فرد انجام دهند.

سلمیان پور با اشاره به اینکه راه اندازی کلینیک تخصصی بیماران اختلال هویت جنسیتی از نظر مالی توجیه پذیر نیست، گفت: به همین دلیل بخش خصوصی با جدیت در این بخش سرمایه گذاری نکرده است و موجب شده تا برخی‌ها برای درمان این افراد سوء استفاده کنند.

وی به همکاری بهزیستی استان برای کمک به پزشکی قانونی برای صدور مجوز تغییر جنسیتی اشاره کرد و اظهارداشت: پیش از این مددکار اجتماعی در کنار همکاران ما در پزشکی قانونی برای کمک به افراد اختلال هویت جنسیتی وجود نداشت اما با مساعدت فرضیه فرشاد مدیرکل بهزیستی استان اکنون یک مددکار اجتماعی در کنار کارشناسان پزشکی قانونی حضور دارند و کمک می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار