رئیس دادگستری خرمشهر بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان را اختلاف خانوادگی و طلاق عنوان کرد و گفت: اختلاف خانوادگی ناشی از ازدواج‌های تحمیلی که فروپاشی خانواده را در پی دارد بیشترین حجم پرونده های ورودی به دادگستری خرمشهر را شامل می شود که این موضوع نگران کننده است.
کد خبر: ۷۵۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 28 June 2019

نعمت اله روشن روان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه تعداد پرونده‌های طلاق طی سال گذشته در دادگستری خرمشهر را ۹۰۰ پرونده عنوان کرد و افزود: این آمار تنها در سه ماهه نخست امسال به بیش از ۷۰۰ پرونده طلاق رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۴۷ پرونده بوده افزایش چشم گیر و نگران کننده‌ای داشته است.

وی گفت: به منظور تلاش در راستای کاهش جرایم به خصوص در زمینه اختلافات خانوادگی با ائمه جماعت مساجد، مسئولان فرهنگی و اجتماعی شهرستان خرمشهر هم اندیشی شده تا در زمینه فرهنگ سازی و کاهش جرایم و اختلافات خانوادگی از طریق فضای مجازی، مساجد و اماکن عمومی تلاش مضاعف شود.

روشن روان در بخش دیگری به ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: با توجه به ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند و همچنین تردد زائران ایرانی و خارجی در همایش راهپیمایی اربعین حسینی از مرز شلمچه تدوین برنامه‌ای در راستای برقرار امنیت پایدار در این گذرگاه مرزی ضروری است.

وی گسترش مبادلات تجاری در مرز شلمچه را از دغدغه‌های مسئولان دادگستری خرمشهر نیز برشمرد و گفت: حمایت از تولید و سرمایه گذاری از برنامه‌های جدی دادگستری است که در این راستا جذب سرمایه گذار و حمایت از سرمایه گذاری در شهرستان خرمشهر و منطقه آزاد اروند در دستور کار دادگستری قرار دارد و هر سرمایه گذاری که به صورت قانونی اقدام به سرمایه گذاری در این منطقه کند از سوی دستگاه قضائی حمایت می‌شود.

رئیس دادگستری خرمشهر مبارزه با قاچاق کالا را از دیگر برنامه‌های جدی دادگستری بیان کرد و گفت: در شهرستان خرمشهر با وجود بندر تجاری و گمرک، مبارزه جدی با قاچاق کالا انجام شده و تعدادی از قاچاقچیان کالا در زندان بسر می‌برند.

روشن روان افزود: در این راستا برای رفع اختلافات بازرگانی یک دفتر رسیدگی به اختلافات در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر فعال است.

وی همچنین به کمبود نیرو در دادگستری خرمشهر اشاره کرد و با بیان اینکه دادگستری این شهرستان از لحاظ نیروی اداری با کمبود شدید مواجه است گفت: با وجود کمبود نیرو تعداد پرونده‌های موجود در دادگستری خرمشهر نسبت به سال قبل معادل ۲۱،۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

روشن روان تعداد کل پرونده‌های ماههای نخست سال ۹۷ در دادگستری خرمشهر را سه هزار و ۲۵۹ فقره عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۱۳ پرونده به محاکم و دادسرای خرمشهر وارد شد که از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۲ پرونده مختومه شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار