استاندار کرمان با تأکید بر اینکه معتقدیم هیچکدام از قوا به تنهایی نمی‌تواند موفق بوده و وظایف خود را به خوبی انجام دهد، گفت: اصل مسئولیت مشترک و اصل ضرورت همکاری در بین قوا جایگاه ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۷۵۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 28 June 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان در نشست مشترک با رئیس کل و معاونان دادگستری استان کرمان، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، از شهید بهشتی به عنوان بزرگ مرد تاریخ قضایی کشور یاد کرد و با تقدیر از همکاری رئیس کل، دادستان و همکاران قضائی آن‌ها گفت: تعامل بین سه قوه از ضروریات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید راهکار‌های همکاری بین سه قوه را دنبال کنیم.

هیچکدام از قوا به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد

وی با اشاره به اینکه مسائل نظام بین همه مشترک است و به یک گروه و قوه خاص مربوط نمی‌شود، گفت: همه ما در برابر خداوند، مردم و نظام مسئول هستیم و اگر موضوعی به نام اشتغال وجود دارد، درست است که دولت باید برای آن اقدام کند، اما همه مدیران باید در این حوزه تلاش کنند چرا که مهم این است که در صورت امکان، یک شغل حتی یک روز زودتر ایجاد شود.
استاندار کرمان به مشکل تأمین آب نیز اشاره و بیان کرد: این مساله به تنهایی مربوط به قوه اجرائی نیست و به همه قوا مربوط می‌شود.
فدائی با تاکید بر اینکه شفافیت یک اصل اساسی در رابطه با اصل ضرورت همکاری است، تاکید کرد: از این رو هیچ موضوع محرمانه و پنهانی در موضوعات اجرایی نداریم و حتی عامه مردم باید در جریان امور باشند، زیرا نفع شخصی در بین نیست و نفع نظام مطرح است و همه چیز باید روشن باشد مگر اطلاعات خاصی که به امنیت کشور بستگی دارد که این مباحث جایگاه خاص خود را دارد.
وی یادآور شد: با توجه به ضرورت شفافیت در عملکردها، حضور رسانه‌ها در تمامی جلسات آزاد است، زیرا زمینه‌ای برای رشد همه مسئولان به شمار می‌رود.
وی بر موضوع فراجناحی عمل کردن نیز تأکید کرد و گفت: در کشور دیدگاه‌های سیاسی مختلفی وجود دارد که معتقدیم این دیدگاه ها، روش هستند و اصول نیستند.
استاندار کرمان تصریح کرد: اختلافات تنها در روش‌ها است، زیرا افراد می‌توانند دیدگاه‌های سیاسی خود را داشته باشند و هیچ ضرورتی ندارد در کار‌های اجرایی، مسائل سیاسی را وارد کنند.
در ادامه دهقان سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع بر لزوم همکاری در رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و کمک به رونق تولید تاکید کرد.
 موسوی معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار همکاری و تعامل بین استانداری و دادگستری کرمان در جلوگیری از تصرف غیرقانونی و زمین خواری را مهم ارزیابی کرد.
محمدرضاوفایی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه اشاره و لزوم رصد فضای انتخاباتی و پرهیز از تخلفات را یادآوری کرد.
همچنین خلیل همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان از آنچه تعامل و همکاری بین شورای تأمین استان و مجموعه دستگاه قضا در استان نام برد از دادگستری استان تقدیر کرد.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز گفت: کمبود آب مهمترین مساله افکار عمومی در کرمان است.
عباس تقی زاده از دستگاه قضائی استان درخواست کرد در پروژه‌هایی مانند انتقال آب با رسیدگی به موضوعات و مشکلات حقوقی، روند تکمیل این پروژه‌ها را تسریع بخشد.
وی تاکید کرد: انعکاس برخی رویداد‌های منفی از استان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باعث تصویرسازی مخدوش و منفی از استان می‌شود و نیاز است با تعامل بین دادگستری و دستگاه‌های اجرایی استان، بروز چنین چنین پدیده‌هایی به ویژه دارای ابعاد اجتماعی در بستری امیدبخش و همدلانه از بین برود.
در ادامه این نشست مطالبی درباره پروژه انتقال آب استان، تعامل مجموعه‌های قضائی و اجرایی، همکاری درز مینه حمایت اقتصادی و همکاری در پروژه‌های عمرانی مطرح شد.
انتهای پیام/ی
انعکاس برخی رویدادها تصویری منفی از استان کرمان می سازد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار