سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از راه‌اندازی 37 ایستگاه مطالعه سیار در اصفهان خبر داد و گفت: از زمان تاسیس این ایستگاه‌ها تاکنون نزدیک به 800 هزار کتاب به دست مردم داده‌ شده که آمار بسیار خوبی است.
کد خبر: ۷۵۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 30 June 2019

به گزارش تابناک، امیر هلاکویی با اشاره به ایستگاه‌های مطالعه در اصفهان اظهار داشت: 37 ایستگاه مطالعه در مکان‌های پر رفت‌ و آمد مثل تعدادی از ترمینال‌ها، مراکز بهداشتی، تامین اجتماعی، فرمانداری‌ها و استانداری دایر است و حدود 90 نوع کتاب در این ایستگاه‌ها با نگارش و رده سنی متفاوت در اختیار عموم قرار می‌گیرد که از زمان تاسیس آنها تاکنون نزدیک به 800 هزار کتاب به دست مردم داده‌ شده که آمار بسیار خوبی است.

وی در ارتباط با اماکن مناسب برای ایجاد ایستگاه‌های مطالعه بیان کرد: مکان‌های پر تردد که به لحاظ اقتصادی و فرهنگی به‌صرفه باشند برای این ایستگاه‌ها مناسب‌ترند اما ایستگاه‌هایی با حجم کوچک‌تر طراحی و به صورت آزمایشی در دو شهرستان آران‌ و ‌بیدگل و گلپایگان مستقر شده‌اند که در صورت استقبال و نتیجه مثبت، این ایستگاه‌ها در مکان‌های بیشتری استقرار می‌یابند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در ارتباط با عمران و تجهیزات کتابخانه‌های عمومی شهر اصفهان تصریح کرد: در 3 سال گذشته با همکاری معاونت توسعه کتابخانه‌ها، معاونت مالی و شخص دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها و کمک ویژه دولت توانستیم حدود 15 هزار نوع از تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌ها را تهیه کنیم و عملیات‌های عمرانی موفقی نیز انجام دهیم.

وی از افتتاح رسمی 7 پروژه در سطح استان خبر داد و گفت: با کمک دولت، خیران و نهاد کتابخانه‌ها 7 پروژه در اصفهان، شهرضا، ایمان‌شهر، فلاورجان، نجف‌آباد، دهق و لنجان آماده افتتاح هستند و نزدیک به 10 پروژه در دست فعالیت‌های عمرانی قرار‌ دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار