دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصفهان گفت: ۹۸ درصد پوشاک‌های خارجی عرضه شده در کشور قاچاق است.
کد خبر: ۷۵۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 03 July 2019

به گزارش تابناک، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصفهان عنوان کرد: از مجموع ۶۶ برند(نشان تجاری) پوشاک داخلی و خارجی موجود این استان ۲۲ برند مجوز فعالیت دارند.

سید مجتبی ایزدی با بیان اینکه ۴۱ برند پوشاک ایرانی و سه برند پوشاک خارجی بدون مجوز و ۱۵ برند پوشاک ایرانی و هفت برند خارجی دارای مجوز در اصفهان وجود دارد گفت: سال گذشته ۱۲۳ پرونده در حوزه نساجی با ۱۶۹ هزار و ۲۵۱ ثوب لباس قاچاق به ارزش ۳۶ میلیارد ریال و در یک ماهه سال جاری چهار پرونده با یک هزار و ۶ ثوب لباس به ارزش ۲۹۰ میلیون ریال تشکیل شد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصفهان بالاترین میزان قاچاق کالا در کشور را مربوط به پوشاک با ارزش ۲.۶ میلیارد دلار دانست و بیان داشت:  ۹۸ درصد پوشاک‌های خارجی عرضه شده در کشور قاچاق است.

وی بیان کرد: ساماندهی نشان‌های تجاری و شناسه گذاری و رهگیری پوشاک ۲ برنامه محوری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان در سال جاری است.

ایزدی با اشاره به اینکه آماری دقیقی از واحدهای تولید پوشاک و میزان تولید این واحدها در استان و کشور وجود ندارد، تصریح کرد: بر اساس آمار غیر رسمی ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در حوزه نساجی با ۱۱۷ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد که بخش مهمی از آنها به صورت کارگاه‌های زیرزمینی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۱۰۰ واحد صنفی هم منسوجات و پوشاک را در اصفهان توزیع می‌کنند که ۲ هزار ۵۰۰ واحد آن دارای پروانه کسب و ۶۰۰ واحد هم بدون پروانه کسب هستند و هیچ مالیاتی به دولت پرداخت نمی‌کنند.

تولیدکنندگان پوشاک هیچ آشنایی با فعالیت های خلاقانه ندارند

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان خاطرنشان کرد: تولید کنندگان پوشاک این استان هیچ‌گونه آشنایی با کارها و فعالیت‌های خلاقانه و تحقیق و توسعه در زمینه برندینگ (تجاری سازی نشان) ندارند و به همین دلیل امکان و توان رقابت با کالاهای خارجی (قاچاق و غیرقاچاق) را ندارند.

وی با اشاره به اهمیت و مزیت‌های برندسازی پوشاک در استان تصریح کرد: جلب رضایت مشتری، ثبات فروش، شناخت مشتری و تأمین نیازهای مشتری، ایجاد وضعیت مطلوب و انسجام برای بازار، افزایش درآمد و تولید ثروت برای حوزه کسب و کار، جلوگیری از واردات و قاچاق بی رویه پوشاک و کاهش بیکاری و رونق اقتصادی از مهمترین مزیت‌های تجاری سازی نشان پوشاک محسوب می‌شود.

ایزدی گفت: برندسازی یک علم و هنر مدیریت ذهن مشتری است که با فرهنگ سازی ایجاد می‌شود و لازمه آن شناخت رفتار مصرف کننده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار