با سرمایه گذاری بخش خصوصی
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: رویداد «شهر خورشیدی» برای تشویق شهروندان به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از 12 تا 14 تیرماه در میدان امام حسین(ع) در مجاور ارگ جهان نما برگزار می شود.
کد خبر: ۷۵۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ 03 July 2019

به گزارش تابناک، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین امیری اظهار کرد: با توجه به استفاده بی رویه از سوخت هایی که برای تأمین انرژی در شهرها به کار می رود و تأثیر به کارگیری این سوخت ها در افزایش آلودگی هوا، نیاز به هدایت شهرها به سوی برنامه های مدیریت مصرف انرژی ضروری به نظر می رسد. از این رو باید در شهرها از ظرفیت های توسعه ای برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر استفاده کرد.  

 
وی ادامه داد: برای تشویق مردم و شهروندان برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، شهرداری درصدد اجرای برنامه فرهنگی تحت عنوان رویداد شهری «شهر خورشیدی» است. 
 
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: این برنامه با حضور شرکت های تولیدکننده محصولات بر پایه انرژی خورشیدی و با هدف فرهنگ سازی برای استفاده از انرژی های خورشیدی و تجدیدپذیر برگزار خواهد شد تا شهروندان با فناوری های این حوزه آشنا شده و اطلاعات بیشتری نسبت به این حوزه دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی در شهر اصفهان، یک هزار و 200 اشتراک برق دارد، گفت: بر همین اساس سالانه 90 هزار مگاوات برق با هزینه 12 میلیارد تومان در مجموعه شهرداری اصفهان صرف خدمات رسانی به شهر و شهروندان می شود. این میزان برق، صرف تأمین انرژی مورد نیاز 350 پارک شهری، 280 سیستم آبرسانی، 380 آبنما، 150 پروژه نورپردازی شهری و 350 سرویس بهداشت عمومی و ... در سطح شهر اصفهان می شود.
 
وی ادامه داد: در شهر اصفهان 43 هزار پایه روشنایی وجود دارد که اگر بتوانیم از طریق انرژی خورشیدی، برق مورد نیاز آن ها را تولید کنیم، صرفه جویی بالایی به دنبال خواهد داشت.   
 
امیری در مورد اقدامات مرتبط با توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در شهر از سوی شهرداری اصفهان نیز گفت: بر اساس ابلاغ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، از این پس در همه مناطق 15 گانه شهر اصفهان، ساختمان های رده ج و د، ملزم به نصب آبگرمکن خورشیدی هستند. ساختمان های گروه ج، ۶ تا ١٠ طبقه و با زیربنای حداکثر ۵۰۰۰ متر و ساختمان های گروه د، بیش از ١٠ طبقه و با متراژ بیش از ۵۰۰۰ متر هستند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری اصفهان در راستای اقدامات خود برای توسعه استفاده از انرژی تجدیدپذیر، 27 نیروگاه با ظرفیت تولید 300 کیلووات انرژی در سطح شهر اصفهان احداث کرده است. همچنین برخی ساختمان های شهرداری مانند معاونت خدمات شهری منطقه 8 به طور کامل به پنل های خورشیدی مجهز شده است.
 
وی از اجرای برنامه توسعه یافته تر در این زمینه در میدان میوه و تره بار اصفهان خبر داد و گفت: برای احداث بزرگترین سایت انرژی خورشیدی در سطح استان اصفهان، با سرمایه گذار بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم تا با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی، این سایت برای تأمین انرژی خورشیدی مورد نیاز تاسیسات شهری اصفهان، احداث شود.
 
امیری در مورد چشم انداز شهرداری اصفهان برای تولید و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: دورنمای ما در این زمینه تولید انرژی خورشیدی و کاهش مصرف انرژی الکتریکی است که به عنوان یک راهبرد برای استفاده از توان بخش خصوصی، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار