برای نخستین بار کانون خبرنگاران جوان استان اصفهان زیر نظرفرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۵۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 04 July 2019

مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان با اعلام اینکه امروز کانون ها و تشکل های خودجوش مردمی به خوبی توانستند شکل بگیرند و به اهداف متعالی خود دست یابند، افزود: امروز  کانون خبرنگاران جوان استان اصفهان با عضویت ۳۰ تن از خبرنگاران استان کار خود را آغاز کرد.
فاطمه شفیعی با بیان اینکه جای خالی کانون خبرنگاران جوان در میدان رسانه استان احساس میشد، ادامه داد: فرهنگسرای رسانه شهرداری ظرفیت و بستری آماده برای اصحاب رسانه دارد که با شکل گیری کانون های مربوطه جوانان و بازنشستگان خبری میتواند امکانات رفاهی و تفریحی شهر را در اختیار آنها قرار دهد.
مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان از برگزاری مسابقات خبری ویژه اعضای کانون و همچنین دوره های آموزشی تخصصی برای اعضا و ایجاد کارنامه هنری خبر داد و تصریح کرد: اعضای هر جامعه تنها با تشکلها و گروه ها میتوانند به جامعه جریان و حرکت بدهند.

دو سوم از خبرنگاران استان اصفهان از قشر جوان هستند


مدیر کانون خبرنگاران جوان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز دو سوم ار خبرنگاران استان اصفهان را جوانان تشکیل دادند بنابراین ایجاد بستری برای ساماندهی و ایجاد امکانات آموزشی و فرهنگی و تفریحی برای آنها در اولویت و هدف پیش روی کانون خبرنگاران استان اصفهان است، ادامه داد: در این زمان که بیشترین تعداد خبرنگاران در رنج‌سنی ۲۰ تا ۴۵ سال قرار دارند ایجاد چنین تشکلی لازم و ضروری بود که بستر آن تحت نظر شهرداری فراهم گردید.
عاطفه قلع ریز ادامه داد: با توجه به سختی کار خبرنگاری و روزنامه نگاری لازم و ضروری است که بتوانیم بستری رفاهی و تفریحی برای کاهش میزان استرس کاری اصحاب رسانه برداریم که در صددیم ضمن ارتقای کارگاه های عملی آموزشی بتوانیم با کمک و حمایت شهرداری اصفهان امکانات شهری را برای اعضا فراهم سازیم.
یکی از اعضای کانون خبرنگاران جوان با بیان اینکه نباید کانون ها شکل سیاسی به خود بگیرند و لازم رویکرد اجتماعی داشته باشند، گفت: امروز با تنوع تشکل ها و ngoهای مردمی در حالی مواجهیم کهدر هر دوره ای افرادی برای بزرگ کردن خودشان تصمیم به یک تشکل مردمی می کنند و امروزه شاهد شکل گیری صنف های مختلف رسانه ای در حالی هستیم که خروجی مثمر ثمری به همراه ندارد.
علیرضا اقتصاد ایجاد کانون خبرنگاران جوان را در حالی موفق می داند که بتواند گامی عملی برای اعضای خود داشته باشد و یک رویکرد و برنامه عملیاتی را پیشه راه خود سازد.
علیرضا حکیمیان دیگر عضو کانون خبرنگاران جوان نیز با اذعان بر اینکه لازم گستره کار و فعالیت کانون افزایش یابد و تمامی علاقه مندان به حوزه رسانه و خبر که جویای آموزش هستند را تعلیم و تحت لوای کانون خبرنگاران جوان قرار دهد، افزود: آنچه امروزه ضربه بزرگی بر بدنه هر صنف و حرفه ای وارد می سازد عدم جدی گرفتن آن است .
وی افزود: امروز با رقابت شدید اصحاب رسانه در حالی مواجهیم که باید با تفکر سازنده و اندیشه قوی بتوانیم گوی رقابت را از آن خود کنیم .
نازیلا انصاری پور دیگر عضو این کانون به جای خالی امر پژوهش و تحقیق در فضای رسانه امروز اشاره کرد و گفت: قبل از اقدامی باید نگاه آمار گرایانه و مستند و علم محور بر ضعف ها و کاستی ها رسانه داشت و به شکل علمی درجهت رفع این نقاط و تقویت وجه های قوت گام برداشت.
در این جلسه همچنین دیگر اعضا پیشنهادات خود را ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار