رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت:وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۵۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 04 July 2019

به گزارش تابناک، بابک صادقیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: وضعیت کیفی هوای کلان شهر اصفهان امروز با میانگین ۱۳۸ در وضعیتناسالم ثبت شده است.

وی افزود: بر همین اساس شاخص آلاینده‌های موجود در هوا در خیابان احمدآباد بر روی عدد ۱۵۶ ناسالم برای عموم، خیابان رودکی ۱۲۲، خیابان استانداری بر روی عدد ۱۳۵، چهار باغ خواجو بر روی عدد ۱۲۸ و بزرگراه خرازی بر روی عدد ۱۴۳ (AQI) ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

صادقیان با بیان اینکه طبق پیش بینی و اعلام هواشناسی وزش باد در ۲ روز اخیر سبب انتشار گرد و غبار و نیز ریزگرد‌ها در هوا و در نتیجه کاهش کیفیت هوای اصفهان شده است، تصریح کرد: همچنین وضعیت کیفی هوای سایر شهرستان‌های استان ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

با توجه به وضعیت ناسالم کیفیت هوا در چنین شرایطی لازم است شهروندان به توصیه‌های مرکز بهداشت استان در این زمینه توجه کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار