پیرترین داوطلب کنکور ۹۸ در گروه آزمایشی علوم انسانی و جوان‌ترین داوطلب نیز در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است.
کد خبر: ۷۵۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 04 July 2019

 

تابناک / سیاووش دینوری متولد سال ۱۳۱۷ از کرمانشاه در گروه آزمایشی علوم انسانی و امیر محمد کاملی متولد ۱۳۸۳ از تهران به عنوان داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور امسال شرکت داشتند.

در آزمون سراسری سال جاری تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب شرکت داشتند که از این تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن و مابقی مرد بودند.

به نوعی بیش از ۵۷ درصد داوطلبان کنکور امسال را زنان تشکیل دادند.

کنکور سراسری سال ۹۸ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود که داوطلبان دو گروه علوم ریاضی و انسانی صبح روز پنجشنبه و داوطلبان گروه هنر بعد از ظهر امروز آزمون خود را برگزار می‌کنند و داوطلبان دو گروه دیگر علوم تجربی و زبان‌های خارجی نیز فردا جمعه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

آزمون سراسری سال ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش کشور، ۵۱۸ حوزه امتحانی و همچنین ۱۹ کشور خارجی در ۲۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

تعداد متقاضیان آزمون سراسری سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته بیش از ۶۴ هزار نفر افزایش داشته است.

حدود ۳۲ درصد حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری سال ۹۸ به آموزش و پرورش و ۶۴ درصد نیز به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، غیر دولتی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد وابسته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کنکور سراسری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار