معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه اشتغال ایرانیان تاپایان تیرماه امسال با هدف سیاست‌گذاری دقیق در حوزه کار و اشتغال کشور راه‌اندازی می‌شود؛ با راه‌اندازی این سامانه نه تنها تمام افراد شاغل در کشور یک کد شغلی دریافت‌ می‌کنند بلکه تخصص، مهارت آن‌ها در حوزه کار و اشتغال مشخص می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 04 July 2019

علی منصوری اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تاکنون 18 هزار و 300 میلیارد تومان منابع در اختیار داشتیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: میزان 13 هزار و 300 میلیارد تومان آن را به بانک‌ها برای تسهیلات اختصاص دادیم که مبلغ 3 هزار و 750 میلیارد تومان به نهادهای حمایتی و 600 میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است.

وی افزود: در حال حاضر 9 هزار و 500 میلیارد تومان منابع در اختیار داریم که 8 هزار میلیارد تومان آن از طریق بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

منصوری ادامه داد: به منظور افزایش و اثر بخشی تسهیلات و هدر نرفتن منابع و رسیدن به اشتغال واقعی برنامه مداخلات توسعه در اشتغال مناطق روستایی را با همکاری نهاد و دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین تمام شماری و نظارت دقیق در دستارودهای این برنامه را اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: سامانه اشتغال ایرانیان تاپایان تیرماه امسال با هدف سیاست‌گذاری دقیق در حوزه کار و اشتغال کشور راه‌اندازی می‌شود؛ با راه‌اندازی این سامانه نه تنها تمام افراد شاغل در کشور یک کد شغلی دریافت‌ می‌کنند بلکه تخصص، مهارت آن‌ها در حوزه کار و اشتغال مشخص می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به بانک‌ها گفت: بانک‌ها رفتن به سمت سرمایه‌گذار و متقاضی را به جای نشستن و منفعلانه عمل کردن و شفافیت و سرعت عمل در پرداخت تسهیلات را انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: تثبیت اشتغال موجود، رونق اشتغال فعال و حمایت برای توسعه ظرفیت اشتغال را رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

منصوری خاطرنشان کرد: هدف از سفر به گلپایگان اینکه که یک برنامه مشخص و مشترک بین دستگاهی و بخش خصوصی با محوریت فرمانداری و همکاری دستگاه‌ها برای توسعه اقتصاد و اشتغال شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: این  برنامه ظرف مدت یک ماه آینده آماده و پیاده‌سازی خواهد شد تا زیرساخت و فضای کسب و کار و رشته‌های اقتصادی مشخص شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار