تابناک تهران ـ رییس جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت: ۵۵ هزار کلنی زنبور عسل در دشت لار، لواسانات و رودبار قصران مستقر و پیش بینی می شود امسال ۵۰۰ تن عسل از این منطقه برداشت شود.
کد خبر: ۷۵۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ 04 July 2019

به گزارش تابناک تهران، مسعود ایلکا روز پنجشنبه گفت: با توجه به شرایط مطلوب مراتع و عملکرد مناسب زنبورداران، پیش بینی می شود امسال با افزایش تولید عسل، همچنان در جایگاه رتبه اول استان تهران باشیم.

وی افزود: شهرستان شمیرانات با ۶۰۰ گونه گیاهی و آب و هوایی مناسب دارای ظرفیت بسیار خوبی برای صنعت زنبورداری است.

ایلکا تصریح کرد: آموزش در کنار تأمین نهاده ها باعث افزایش بهره وری اقتصاد زنبورداران می شود.

وی بیان کرد: باید صنعت زنبورداری از تولید تک محصولی خارج و برای توسعه چند جانبه عسل، ژل رویال، بره موم، گرده و … را نیز در دستور کار داشته باشیم که در این میان تولید ژل رویال از تولیدات مهمی است که ارز آوری اقتصادی بسیار بالایی برای زنبورداران دارد که با انجام آموزش‌های لازم می‌توان به این امر دست یافت.

رییس جهاد کشاورزی شمیرانات اظهار داشت: انتظار ما استمرار افزایش تولید ژل رویال به عنوان ماده غذایی ارزشمند است به طوری که این ماده غذایی با دارا بودن جنبه دارویی، تجارت، صادرات و ارزآوری اقتصاد زنبورداران را تقویت کند.

وی تأکید کرد: با اصلاح نژاد، انجام کارهای ژنتیکی و … می‌توان در صنعت زنبورداری کشور تحول ایجاد کرد و قدم‌های بلندی در افزایش تولید برداشت.

ایلکا در ادامه به میزان تولیدات عسل و فرآورده های آن اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۴۲۲ تن عسل، ۱۰ کیلوگرم ژل رویال، ۴۵۶ کیلوگرم گرده گل، یکهزار و ۳۸۸ کیلوگرم موم و بره موم ۵۱ کیلوگرم در شمیرانات تولید شده است.

به گفته این مقام مسئول تعداد بهره برداران زنبورستان های شمیرانات بالغ بر ۲۱۵ نفر است.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران دارای ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه ۱۲۹ هزار تن محصول دامی و کشاورزی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار