معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد؛
معاون کارآفرینی و توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمک به تثبیت اشتغال موجود و اشتغال حمایتی از اولویت و هدفگذاری این وزارتخانه در سال 98 است.
کد خبر: ۷۵۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 05 July 2019

به گزارش تابناک، عیسی منصوری روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری گلپایگان در جمع خبرنگاران افزود: در بخش اشتغال روستایی از حدود ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابعی که از ابتدای برنامه اواخر سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ در اختیار است تاکنون، ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به بانک ها ابلاغ شده است.

وی اظهارداشت: از این میزان حدود سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مورد مربوط به نهادهای حمایتی است و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده است و بدین ترتیب ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم و از این مبلغ نزدیک هشت هزار میلیارد تومان تا حالا بانک ها به متقاضیان پرداخت کردند.

وی اضافه کرد: برای اینکه اثر بخشی وام افزایش یابد دو برنامه را همزمان در دستور کار داریم، یکی بحث مداخلات توسعه اشتغال مناطق روستایی با همکاری دستگاه ها و نهادهای حمایتی و گروه های مردم نهاد و دیگری بحث نظارت دقیق بر دست آوردهای این برنامه است که الان انجام می شود که دقیق به آن هدف اشتغال برسیم و منابع به انحراف نرود.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه سامانه اشتغال ایرانیان تا پایان تیرماه امسال رونمایی می شود، گفت: در این سامانه هدف این است که همه افرادِ در سن اشتغال و کار کشور دارای یک کد شغلی باشند، کسی که خارج جمعیت فعال است مشخص باشد و آنکه در درون جمعیت فعال است شاغل یا بیکار و اگر شاغل است چه رشته ای و اگر تخصص و تجربه و مهارت دارد در چه رشته ای دقیق کدبندی شده و مشخص باشند و این ابزاری برای سیاستگذاری دقیق اشتغال است.

منصوری با اشاره به نتیجه حضور در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گلپایگان گفت: در این جلسه مقرر شد یک برنامه مشترک بین دستگاهی و بخش خصوصی با محوریت فرماندار در حوزه های زیر ساختی، فضای کسب و کار و رشته فعالیت مشخص برای توسعه اقتصاد و اشتغال با توجه به ظرفیت ها و نیازها شهرستان تدوین تا با تمرکز، پیاده سازی و حمایت این برنامه زمینه لازم برای پیشرفت و توسعه این خطه بیشتر از گذشته فراهم شود.

معاون وزیر کار گفت انتظار داریم بانک ها رفتن به سوی سرمایه گذار و متقاضی به جای نشستن و منفعل عمل کردن، شفافیت و سرعت عمل در پرداخت تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار