سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن خوزستان درباره عدم واگذاری زمین‌های با کاربرد مسکونی با قیمت مناسب به متقاضیان، گفت: در حال حاضر اغلب زمین های با کاربرد مسکونی در حاشیه شهر اهواز قرار دارند که اکثر این مناطق محدوده چاه های نفت اعلام شده است.
کد خبر: ۷۵۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 05 July 2019

محمد حسین پناهی فر در رابطه با اقدامات اداره کل راه وشهرسازی خوزستان  به منظور کاهش قیمت مسکن، اظهار کرد: در تولید مسکن در حد وسع دولت و اعتباراتی که مصوب می‌شود سعی کردیم اقشار کم درآمد و  فاقد مسکن، صاحب خانه شوند.

وی  افزود: در قالب تولید مسکن مهر، زمین به شکل اجاره‌داری 99 ساله به افراد داده شد؛ یعنی عملاً برای تولید مسکن نیاز نبود سرمایه اولیه فرد متقاضی صرف خرید زمین شود و دولت با تدوین اجاره‌داری 99 ساله سرمایه شخص به علاه تسهیلات کم بهره  شرایط را برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد فراهم کرد.

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری  و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان درباره عدم استقبال مردم از مسکن مهر به دلیل جانمایی شهرک‌ها گفت: کسانی که در آن زمان در مورد پروژه مسکن مهر تصمیم گیری و سیاست های لازم را اتخاذ کردند قطعاً دلایلی برای این کار داشتند؛ اگر پروژه مسکن مهر  در اهواز جواب نداده است اما در جاهای دیگر مکان نمایی مناسب و مثبت بوده است.

پناهی فر در رابطه با عدم واگذاری زمین‌های با کاربرد مسکونی با قیمت مناسب به متقاضیان، عنوان کرد: اراضی مسکونی مربوط به سازمان ملی مسکن غالباً در حاشیه شهر اهواز قرار دارند اما خیلی از اراضی این سازمان مانند مناطق عین دو و منبع آب در سالیان گذشته تصرف شدند.

وی گفت: در حال حاضر اغلب زمین های با کاربرد مسکونی  در حاشیه شهر اهواز  قرار دارند که اکثر این مناطق محدوده چاه های نفت اعلام شده است.

منبع: فارس
برچسب ها: شهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار