معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در خصوص وضعیت ادامه پروژه گود کنار برج میلاد گفت: شرکت متولی و طرف قرارداد با ناجا اعلام کرده که برای انجام امور، با استفاده از توان بانک قوامین سرمایه‌گذار می‌آورد.
کد خبر: ۷۶۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 06 July 2019

 

به گزارش تابناک تهران، عبدالرضا گلپایگانی در روز شنبه توضیح داد: شرکتی که در آغاز کار قرارداد با آن منعقد شده بود در آن زمان توانمند بود اما اکنون شرایط گذشته را ندارد لذا ما نیز خواستار تجدیدنظر در اساس ماجرا هستیم و این موضوع را به آنها نیز اعلام کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: متولیان این شرکت گفتند ما امکانات گذشته را نداریم اما از توان بانک قوامین استفاده می‌کنیم و سرمایه‌گذار می‌آوریم.

گلپایگانی با بیان اینکه مجموعه کنار برج میلاد با خود برج ارتباطی ندارد و به گود برج میلاد موسوم شده اظهارداشت: در این محدوده گودبرداری و پایدارسازی گود طبق اصول ژئوتکنیک انجام شده، به صورت مرتب پایش می‌شود و هیچ خطری ندارد اما نیلینگ (میخکوبی به منظور پایدارسازی) برای مدت زمان مشخصی اعتبار دارد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در آخرین آزمونی که انجام شد خطری از نظر ریزش از سمت گود آنجا را تهدید نمی‌کند.

به گزارش تابناک تهران، پس از افتتاح فاز نخست برج میلاد اوایل دهه ۹۰ خورشیدی گودبرداری برای اجرای عملیات فاز دوم این پروژه انجام شد؛ قرار بود در این منطقه هتل‌های ۲ قلو احداث شود که روند اجرای آن در چند مرحله از سر گرفته و متوقف شد و همچنان معطل مانده است.

متولی این پروژه بنیاد تعاون ناجاست که شهرداری تهران در دوره های جاری و گذشته در چند نوبت برای تعیین تکلیف گود با ناجا مذاکره کرده اما تاکنون نتیجه ای در پی نداشته است.

معاون شهردار تهران در ادامه این گفت وگو در خصوص ادامه این پروژه با بیان اینکه در حال گفت و گو با ناجا هستیم خاطرنشان کرد: شرکتی که در آغاز کار قرارداد با آن منعقد شده بود در آن زمان خیلی توانمند بود، کارهای بزرگی انجام می‌داد و ناجا در دوره‌های گذشته توافقاتی با آن کرده بود.

وی ادامه داد: در این زمینه در حال گفت و گو هستیم و امیدواریم به نفع مصلحت شهر و شهروندان به توافق نهایی برسیم و از آنجا که این پروژه ظرفیت خوبی برای شهر هست از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

تمهیدات برای گودال های شهر

گلپایگانی همچنین در خصوص سایر گودهای شهر به طور کلی گفت: با همکارانمان در اداره کل ساختمان در حال آماده سازی تمهیداتی هستیم زیرا در گذشته برای پروانه می‌بایست گود برداشته و به فنداسیون برسد که این موضوع تعدیل شد زیرا زمانی که گودبرداری انجام و رها شود به شهر و حس امنیت شهروندان آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه ممکن است اتفاقی هم از نظر ایمنی نیفتد اما اینکه حس ناامنی ایجاد می‌کند بد است عنوان کرد: زمانی هم ممکن است گودها خطرآفرین باشند بنابراین در خصوص گودبرداری و نوع تثبیت گود در صدور پروانه شرایط ویژه ای دیده خواهد شد زیرا بخشی از این گودها در حین گودبرداری دچار ریزش می‌شوند و خطرات آنها بسیار بالاست.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران افزود: همه گودهای شهر تهران هستند پرخطر نیستند و براساس نوع، عمق، ارتقا و تثبیت دسته‌بندی شده‌اند؛ در مورد آنها که پرخطر باشد و احساس کنیم امنیت و ایمنی شهروندان را با مخاطره مواجه می‌کنند نیز از طریق مراجع قضایی و دریافت حکم قضایی اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در چند نقطه نیز شهرداری راسا گودها را پُر کرده تا زمانی که مالک بخواهد، اقدام کند.

گلپایگانی یادآور شد: اما این موضوع یکی از مسائل شهر تهران است که امیدوارم به حداقل برسد و قطعاً در جایی که احساس کنیم خطر وجود دارد اجازه نمی‌دهیم جان مردم با مخاطره مواجه شود

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار