طیور
 ۲۹۶ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور استان مرکزی از ابتدای سال جاری تا کنون علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ایمن سازی شدند
کد خبر: ۷۶۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 07 July 2019

۲۹۶ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور استان مرکزی علیه آنفلوآنزای  پرندگان ایمن سازی شدند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: این طیور در هنگام جوجه ریزی در هفت واحد پولت تخم گذار علیه بیماری فوق حاد پرندگان در استان مرکزی ایمن سازی شدند.

حسن اثنا عشری گفت: در این مدت یک هزار و ۵۶۶ مورد بازدید و مراقبت از روستاها، مزارع، مرغداری‌های صنعتی، تالاب و مراکز عرضه پرندگان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۴۴ نمونه برداری سرمی و بافتی و چهار هزار و ۲۰۳ مورد آزمایش ملکولی و سلولوزیکی نیز در این مدت از مرغداری‌های استان انجام شد که در این آزمایش‌ها موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: ۲۴ مورد بازدید از واحد‌های پرورش مرغ تخمگذار با هدف اصلاح ساختار پرورش طیور تخمگذار و بوقلمون انجام شد که به هفت مورد این واحد‌ها پس از رفع نواقص مجوز جوجه ریزی داده شده است.

اثنا عشری گفت: اطلاع رسانی و آموزش مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به روستاییان و تولیدکنندگان طیور، کنترل تردد دام و طیور با همکاری نیروی انتظامی، پایش و مراقبت از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر با همکاری اداره کل محیط زیست استان، کنترل جوجه ریزی در واحد‌های تولید مرغ و تخم مرغ و نمونه برداری از موارد مشکوک از جمله اقدام‌های پیشگیرانه از این بیماری است.
وی خاطرنشان کرد: مواد ضد عفونی، لوازم و تجهیزات مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی به میزان کافی ذخیره سازی شده است و کمبودی در زمینه زمینه وجود ندارد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یکهزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار