مانور « تمرین کامل طرح اضطراری امداد و نجات »با حضور ۲۸۰ نیروی امدادی روز یکشنبه در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 07 July 2019

مدیر کل فرودگاه های استان اصفهان در حاشیه برگزاری این مانور در جمع خبرنگاران گفت: تمرین کامل طرح اضطراری با هدف ارزیابی توان عملیاتی سازمان‌ها در زمان بروز سوانح هوایی، نحوه ارتباطات، فرماندهی و هماهنگی در مدیریت بحران‌، آشنایی سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط در هنگام بحران با مناطق عملیات پروازی و نحوه دسترسی به این مناطق برگزار شد.

حسن امجدی افزود: در مانور امروز برای اولین بار انفجار و آتش سوزی برخورد هواپیمای مسافربری در حال خزش و خودروی حامل سوخت در انتهای باند پروازی فرودگاه طراحی شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استفاده شده در این تمرین تصریح کرد: مانور کامل طرح اضطراری با حضور ۲۸۰ نیروی امداد و نجات و همچنین ۵۴ دستگاه خودرو از حوزه‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و سازمان‌های عملیاتی و امدادی استان در مدت زمان ۷۵ دقیقه برگزار شد.

امجدی اظهار داشت: در این تمرین از خودروهای آتش نشانی به روز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جمله خودروهای روزنباور، خودروی امداد و نجات فرودگاهی استفاده شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در زمینه نحوه ارزیابی اجرای این مانور گفت: تمامی مراحل تمرین توسط ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از چک لیست‌های بین المللی بررسی و در جلسه توجیهی نقاط قوت و ضعف تمرین ارزیابی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار