مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارشی که از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار 98 ارائه کرد، نرخ بیکاری در استان اصفهان را 10/7 درصد اعلام کرد که در مقایسه با بهار سال 97 حدود 2/6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۶۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 08 July 2019

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با اشاره به نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در اصفهان گفت: نرخ بیکاری در بهار امسال به 10/7 درصد رسید در حالی که بهار سال گذشته 13/3 درصد بود.

محمد رضا لعلی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان اصفهان نیز از 41/9 در بهار سال گذشته به 42/4 درصد در بهار امسال افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش نسبت اشتغال در استان اصفهان ادامه داد: این شاخص نیز از 36/3 درصد به 37/8 درصد رسید هرچند هنوز جزئیات آن یعنی سهم خدمات، کشاورزی و صنعت به ما اعلام نشده است.

لعلی درباره دلایل کاهش نرخ بیکاری، توضیح داد: هنوز اظهار نظر قطعی درباره آن نمی‌توان کرد اما احتمال دارد مسائلی مانند جاری بودن رودخانه زاینده رود، افزایش کشت و کار به ویژه در شرق اصفهان و رونق گرفتن برخی واحدهای تولیدی و صادرات آنها در این موضوع نقش داشته باشد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون جمعیت دارد و با بیش از 9 هزار واحد تولیدی، یکی از صنعتی ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود. مسائلی مانند بالا بودن نرخ مهاجرت به این خطه، رکود اقتصادی برخی واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته و کاهش کشت و کار کشاورزی به دلیل جاری نبودن زاینده رود از جمله دلایل بالاتر بودن نرخ بیکاری در این استان در مقایسه با متوسط کشوری عنوان شده است.

برچسب ها: اصفهان ، نرخ بیکاری ، صنعت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار