تبلور رونق تولید؛
چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری استان مرکزی در اراک افتتاح شد
کد خبر: ۷۶۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 09 July 2019

نمایشگاه سراسری صنایع دستی  در اراک

به گزارش تابناک مرکزی - چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و اولین نمایشگاه گردشگری استان در آئینی با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشوردر اراک افتتاح شد.

در ۳۰۰ غرفه این نمایشگاه، محصولات تولیدی و صنایع دستی ۳۱ استان کشور برای دوستداران به هنر‌های سنتی و دستی به نمایش درآمده است.

ایزدی، مدیرکل صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی معرفی تولیدات و توانمندی ها، حمایت از تولیدات هنرمندان صنایع دستی، آثار برتر  و برجسته صنایع دستی استان‌های کشور و فروش و بازایابی محصولات را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از رشته‌های صنایع دستی سراسر کشور امسال دراین نمایشگاه  حاضر می‌شوند تا بازدیدکنندگان با فرآیند تهیه محصولات صنایع دستی آشنا شوند.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی به برخی از مسائل و مشکلات صنعت صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات این حوزه نیازمند تلاش و خلاقیت هستیم تا این مشکلات از جمله عدم بسته بندی مناسب رفع شود.

اکرمی بر صادرات صنایع دستی تاکید کرد و گفت: یکی از رسالت‌های سازمان میراث فرهنگی کشور در شرایط تحریم رونق صادرات محصولات حوزه صنایع دستی است.

وی، رشد و بلوغ هنر صنایع دستی را لازم دانست و گفت: ارزش افزوده صنایع دستی استان مرکزی در شرایط امروز نیازمند توجه بیشتر است.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: زنجیره ارزش در صنایع دستی ما باید بطور کامل عملیاتی شود و این نیازمند همگرایی و همفکری است.

اکرمی در ادامه افزود: یکی از کار‌هایی که می‌تواند در شرایط تحریم اقتصاد ما را راهبری کند رونق تولید در حوزه صنایع دستی و توسعه گردشگری است.

در این آیین ضمن رونمایی از سفال سلطان آباد از ۱۴ نفر از هنرمندان حوزه صنایع دستی استان تجلیل شد.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان تا ۲۱ تیرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشور در اراک از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید علاقمندان دایر است.

از ۳۰۰ رشته صنایع دستی فعال کشور ۱۱۰ رشته در استان مرکزی دایر است.

گفتنی است که همرمان ششمین جشنواره مد و لباس استان نیز درمحل دائمی نمایشگاه‌های غرب کشور در اراک افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار